MyBB Community Forums

Full Version: Een e-mail zenden naar een groep hoe??
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hallo allemaal,

Ik weet dat je via "Mailing verzenden" alle gebruikers van je forum een email kunt zenden, maar nu is mij de vraag is het ook mogelijk om een bepaalde groep alleen maar een email te zenden en de rest niet.

Ik wil graag de gebruikers uit de groep "Awaiting Activation" alleen maar een email zenden met de herinnering dat hun account nog niet geactiveerd is.


Bedankt voor de oplossing!!
Ik meen dat als je een mass mailing aanmaakt dat er ergens daar een dropdown moet zijn met wie de email moet ontvangen. Hier vallen zo en zo alle leden, admins, moderators onder als optie, ik neem aan dat die awaiting activation daar ook bij moet zitten? Ik heb het even nagekeken, en het klopt, ga naar gebruikers en groepen (users and groups) en dan behoor je links een "Mass mail" link te zien, als je daar op klikt, dan kom je vanzelf bij het formulier, in de 2de stap vind je vervolgens wie de email moeten ontvangen.
Op zich gaat dit op de manier van een normale e-mail opstellen. In de 2e stap kun je aangeven bij welke groep deze mensen horen. Je vult in de eerste 2 velden geen criteria in, en in het keuzeveld kies je voor de groep "awaiting moderation". Op deze manier krijgen alle leden in die groep een e-mail.

Testen? Maak een gebruikersgroep aan waar je je eigen account in zet.
Tja als je niet verder kijkt dan je neus lang is dan vind of lukt het natuurlijk niet, wist ff niet meer dat als je de email hebt gemaakt je bij stap 2 kwam en daar aan kon geven wie de mail moest ontvangen.

Dacht als ik op verder klik zend hij ook meteen naar iedereen, maar is dus niet zo is gelukt en bij stap 2 kun je inderdaad aangeven wie de email moet gaan ontvangen. De mails zijn al naar de gebruikers verzonden Big GrinBig Grin


Bedankt voor de oplossing.
Graag gedaan hoor Wink