MyBB Community Forums

Full Version: Diverse SQL-problemen met nieuw forum (opgelost overigens)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Reden waarom ik dit post, is omdat ik diverse SQL-foutmeldingen had, en deze opgelost heb. Ik wil die info graag delen met andere, maar te lui om ze allemaal hier te noteren...uhm, ja, daar komt het in basis wel op neer haha..

Ik heb pasgeleden MySQL geinstalleerd, PHP 5.1.4 en MyBBoard v1.1.5.
Dit was dus een lege database omgeving, en natuurlijk ook de MyBB-database was leeg na installatie.

Opzich geen klachten ofzo hoor, alles prima, en de foutmeldingen van SQL die ik kreeg, daar heb ik zelf om gevraagd.....tenslotte debug-info en dergelijk aangezet...dus logisch dat ik de fouten zie.

Ik kreeg bijvoorbeeld een foutmelding van een SQL statement, als ik de laatste thread in een forum probeerde te deleten.....dan werd de 'lastpostdate' van het forum in de database op '' ...niks dus, gezet...en dat mocht niet volgens de database regels.

Nog een voorbeeldje...stel je doet een nieuwe post, en je kiest dan echt bewust voor het 'no icon' of 'geen icoon' knopje.....want je hebt eerst een smiley aangeklikt, en besluit dan toch maar geen icon te doen.....in de database wil MyBB dan een -1 wegschrijven in het icon-veldje, maar dat mag niet, want het veld is volgens de definitie unsigned (dus alleen maar positief) (dit betrof overigens een nieuw persoonlijk bericht, nieuwe discussie, nieuwe reactie)

Anyways...zo heb ik een klein waslijstje aan SQL-foutmeldingen die eenvoudig verholpen kunnen worden. Allemaal MySQL-databasedefinitie-fouten, veld-definities te beperkt.

Na een weekje of 2 nu MyBB gebruikt te hebben, ben er ik er nu geen meer tegen gekomen.

Ik hoor graag als iemand een SQL-foutmeldingen heeft ergens, en geen oplossing weet...wellicht dat ik een suggestie kan leveren.