MyBB Community Forums

Full Version: Probleem met forum permissions
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ik hab de 'Can post attachments' box checked voor iedere groep in elk forum en category, maar telkens als ik iets verander aan de instellingen en dan save, dan 'uncheckt' deze box zichzelf. Ik heb deze box ontelbare keren gerecheckt, maar telkens uncheckt die zichzelf weer wanneer ik de instellingen opsla.

[Image: attach.png]

Versie: 1.6.5
Zomaar een gedachte, maar is je config.php in je inc map wel beschrijfbaar?
Als ik me niet vergis kun je dat in je admin ook terugvinden, ga daarvoor naar tools and maintenance (meest rechter knop als het goed is bovenaan) en dan zie je iets over system health (systeem gezondheid). Daar kun je zien of de belangrijke bestanden beschrijfbaar zijn.
Nu weet ik zelf niet of dat wel wordt opgeslagen in de config.php, mogelijk wordt deze instelling ook opgeslagen in je database. In ieder geval, in het geval van de config.php en dergelijke kun je dat daar ontdekken.
(2012-04-11, 10:41 AM)knol Wrote: [ -> ]Zomaar een gedachte, maar is je config.php in je inc map wel beschrijfbaar?
Als ik me niet vergis kun je dat in je admin ook terugvinden, ga daarvoor naar tools and maintenance (meest rechter knop als het goed is bovenaan) en dan zie je iets over system health (systeem gezondheid). Daar kun je zien of de belangrijke bestanden beschrijfbaar zijn.
Nu weet ik zelf niet of dat wel wordt opgeslagen in de config.php, mogelijk wordt deze instelling ook opgeslagen in je database. In ieder geval, in het geval van de config.php en dergelijke kun je dat daar ontdekken.

Alle bestanden zijn op de juiste manier ingesteld.
Ik weet dus verder geen oplossing, maar heb je ook nagekeken of het ook daadwerkelijk niet werkt?
Dus als een lid wel zou mogen uploaden, en jij vind dat dat moet kunnen, dat het ook werkt, ook al zie je de checkbox niet zoals je verwacht? Ikzelf heb op mijn forum speciaal een test account om zulke dingen te testen indien ik het idee heb dat iets niet werkt. Heb je het ook al eens met een andere browser geprobeerd? Wie weet zit er ergens iets met een javascript niet helemaal snor, en kan je browser het niet goed verwerken en de juiste info terug sturen.
(2012-04-11, 10:01 PM)knol Wrote: [ -> ]Ik weet dus verder geen oplossing, maar heb je ook nagekeken of het ook daadwerkelijk niet werkt?
Dus als een lid wel zou mogen uploaden, en jij vind dat dat moet kunnen, dat het ook werkt, ook al zie je de checkbox niet zoals je verwacht? Ikzelf heb op mijn forum speciaal een test account om zulke dingen te testen indien ik het idee heb dat iets niet werkt. Heb je het ook al eens met een andere browser geprobeerd? Wie weet zit er ergens iets met een javascript niet helemaal snor, en kan je browser het niet goed verwerken en de juiste info terug sturen.

Ja, heb ik allemaal geprobeerd.

Thanks for trying Cool
Graag gedaan, het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er misschien files niet helemaal goed zijn geupload naar de server. Mogelijk dat daardoor iets niet helemaal soepel verloopt. Heb zelf eens gehad dat alles werkte, maar bijvoorbeeld emoticons niet meer werkten. Dat bleek dus achteraf te zijn gekomen omdat enkele bestanden, javascript in dit geval niet goed waren geupt. Je zou kunnen proberen om alle bestanden eens opnieuw op je server te zetten, kijk echter wel uit dat je dan je config en dergelijke niet overschrijft natuurlijk!
Misschien een vreemde vraag, maar heb je je beheerderscs op nederlands staan?
Zo ja zet die eens terug op engels en probeer het dan nog eens.

En nog een optie, probeer het via een andere browser eens te veranderen