MyBB Community Forums

Full Version: Nederlandse Vertaling
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ik denk dat het handig zou zijn om een important draadje te maken in dit forum met daarin de downloads. Als je op zoek bent naar de laatste vertaling en je klikt op de site zelf op Nederlands kom je hier, maar nergens de vertaling te vinden. Overigens brengt me dat naar het volgende, zijn er al nieuwe bestanden, en de 2de vraag, bij het plaatsen van het bericht dat er een nieuwe update is is blijkbaar niet gedacht aan een changed files pakket, misschien handig voor Nederlands sprekenden dat er hier apart in het Nederlandse forum ook een deel komt met die downloads?
Er bestaat al zo'n discussie: http://community.mybboard.net/showthread.php?tid=8417.

Quote:bij het plaatsen van het bericht dat er een nieuwe update is is blijkbaar niet gedacht aan een changed files pakket, misschien handig voor Nederlands sprekenden dat er hier apart in het Nederlandse forum ook een deel komt met die downloads?
Ik begrijp je niet, wat bedoel je precies?
Als je dus op de site bent, en je gaat naar downloads, klikt dan op translations, dan kom je in dit forum, en niet in Internationalization waar dus jou bericht staat. Vandaar ook mijn verwarring dat ik het niet kon vinden.
Maar, die nieuwe update, zijn daar nou ook taalbestanden in aangepast?
En verder zie ik geen download met changed files daar waar normaal bij updates zo mooi aan gedacht is.
Misschien is er iets fout bij mij, maar las in de update discussie nog iemand die het ook niet vinden kon.
Ik heb wel de .txt file gedownload en daarmee de files handmatig aangepast, maar de aangepaste bestanden die je normaal altijd apart kunt downloaden staat er nu niet zichtbaar bij.
Verder is het misschien een goed idee om in de normale download ook een zip bestand te stoppen met bijvoorbeeld de changed files per update.
Dus een zip met bestanden van bv 1.8->2.0.1 en dan ook 1.9->2.01 en 2.0->2.0.1
Bij Joomla waar ik nu inmiddels toch enige ervaring heb met updates werkt dat zo, en het is erg handig.
Nadeel is natuurlijk dat de complete pakketen wat groter worden.
Maar voor de gebruikers van de software kan dit erg gemakkelijk zijn.
Verder dacht ik dat het misschien handig was om in het Nederlandstalige forum ook aan te geven dat er een update is.
Geloof het of niet, er zijn mensen die moeite hebben met Engels.
Ik ben er dan niet een van, maar ze zijn er, en het is misschien een stukje service naar de gebruikers.
Het is maar een idee, geen klacht ofzo. Wink
even een update, de changed files inmiddels aanwezig! Big Grin
De vertaling is nog niet aangepast aan de nieuwe versie (MyBB 1.2.1), want ik dacht dat er een verschil is, maar je kan gerust de huidige paketten gebruiken.

Er waren geen changed files omdat er dus ook een upgrade script nodig was.

Die zip bestanden of txt bestanden om te upgraden moeten afzonderlijk worden gedownload, maar ik denk dat dit een kleine moeite is. Aangezien je eigenlijk zou moeten upgraden bij een nieuwe versie zou dit geen probleem mogen vormen.

Een Nederlands forum wordt veel gevraagd maar dit is het Nederlandse forum, een volledig afzonderlijk Nederlandstalig forum heeft absoluut geen nut, als je kijkt hoeveel mensen er hier slechts posten.
Ik heb het ook absoluut niet over een afzonderlijk forum, ik heb het er over dat als er updates zijn dat dat ook hier wordt gepost.
That's all...
Nu moet ik nog steeds de update uitvoeren, normaal ben ik er altijd als de kippen bij... t'zal de herfst wel zijn...Shy