MyBB Community Forums

Full Version: Database configuratie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ik probeer een forum op te zetten voor de leden van onze afdeling. (hcc Zeeland). Maar ik loop vast bij de configuratie.

Wat moet ik invullen bij database Host ?
(De URL waar de forum bestanden staan ? )

Wat moet ik invullen bij database Username ?
(Mijn (eigen) gebruikersnaam ? )

wat moet ik invullen bij Database Password ?
(Hetzelfde wachtwoord dat ik nodig heb om bij mijn site bestanden te komen op de server ?)

Wat moet ik invullen bij Database Name ?
(Een naam die ik zelf bedenk voor mijn forum ?)

Misschien voor jullie "domme vragen" maar voor mij is het de eerste keer dat ik iets met een forum doe op de website.

In afwachting van reacties, vriendelijke groeten,

Erik Mulder, Vlissingen
U bent duidelijk totaal niet gewoon in het MySQL-PHP wereldje Wink

Database Host: Hier moet je het adres naar de database server ingeven. Bv: localhost. Dit moet je aanvragen bij je host.

Database Username: Hier moet je de gebruikersnaam ingeven van je database account ingeven. Dit moet je eerst aanmaken in je controle paneel van je host.

Database Password: Dit is het wachtwoord van je database acount.

Database Name: Dit is de naam van de database waarin je het forum wilt toevoegen. Dit moet je ook aanmaken in het controle paneel van je host. LET OP: Veel voorkomende problemen zijn dat je je database account geen rechten heeft voor je aangemaakt database (of geen genoeg).
Beste Erik,

Je kunt het beste een email naar je webhost schrijven en hen om deze informatie vragen. Je kunt ze zelfs vragen of ze voor jou een database en een database-gebruiker willen instellen, zodat je je daar zelf niet in hoeft te verdiepen.

Met vriendelijke groet,
Peter