MyBB Community Forums

Full Version: 2de forum?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
kan ik ook een tweede forum op mijn site zetten? Die wil ik als test forum gebruiken om mijn eigen gemaakte layouts te kunnen uitproberen?
Uiteraard. Je kan gewoon een nieuwe directory en een nieuwe database aanmaken en die gegevens gebruiken... (dezelfde database gebruiken is ook best mogelijk, gebruik dan wel een ander prefix)
Wat is een prefix? Ik ben nog niet helemaal thuis in dit wereldje vrees ikRolleyes
Een prefix of voorvoegsel is iets wat je tijdens de installatie moet invoeren:

[Image: Install_database.png]
(klik om te vergroten)

Informatie wordt opgeslagen in tabellen in de database. Door het gebruiken van prefixen kun je meerdere forums van dezelfde database gebruik laten maken. Alle tabellen van het eerste forum krijgen dan bijvoorbeeld namen als mybb_xxx (als je prefix mybb_ gebruikt) en van het tweede forum mybb2_xxx (als je prefix mybb2_ gebruikt). Zo blijven de tabellen van beide forums gescheiden Smile
aha, dan heb ik dat dus verkeerd. want ben nu met mijn testforum bezig en dan als ik naar mijn echte forum ga dan zie ik al veranderingen die eigenlijk nog niet de bedoeling waren.

[Image: testforum.jpg]

Dit is van mijn testforum

En dit is van mijn echte forum

[Image: echteforum.jpg]

Kan ik dat alsnog veranderen?