MyBB Community Forums

Full Version: Remove option language
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hello there.

I make a Dutch forum about technologie and development. Now there is a option (setting) where people can edit the site language. I want only Dutch. Where can I set English off for users?! I can't remove the language, because my AdminCP is English..

Who can help me with this problem?


Regards, Thijs.
Hey Thijs,

You are dutch, thats my language to. I talk to your in dutch :

Yo Thijs,
Ga naar: Admin paneel-> Templates -> index
Je kan gewoon onderin uit je index t verwijderen, dat je niet meer kan kiezen.
Dus de optie language kiezen verwijderen

Met vriendelijke groeten / greetings,
Darren
(2015-01-01, 10:19 PM)DarrenHooff Wrote: [ -> ]Hey Thijs,

You are dutch, thats my language to. I talk to your in dutch :

Yo Thijs,  
Ga naar: Admin paneel-> Templates -> index
Je kan gewoon onderin uit je index t verwijderen, dat je niet meer kan kiezen.
Dus de optie language kiezen verwijderen

Met vriendelijke groeten / greetings,
Darren

Haha. Yes, but it can do it to on settings (UserCP). I can remove it there of course, but are there more pages where you can edit it?

---

Haha. Ja, maar ik kan ook doen op mijn instellingen (Gebruikerspaneel). Natuurlijk kan ik het daar ook verwijderen, maar zijn er nog meer pagina's waar je je taal kan veranderen?
(2015-01-01, 10:45 PM)Thijs Wrote: [ -> ]
(2015-01-01, 10:19 PM)DarrenHooff Wrote: [ -> ]Hey Thijs,

You are dutch, thats my language to. I talk to your in dutch :

Yo Thijs,  
Ga naar: Admin paneel-> Templates -> index
Je kan gewoon onderin uit je index t verwijderen, dat je niet meer kan kiezen.
Dus de optie language kiezen verwijderen

Met vriendelijke groeten / greetings,
Darren

Haha. Yes, but it can do it to on settings (UserCP). I can remove it there of course, but are there more pages where you can edit it?

---

Haha. Ja, maar ik kan ook doen op mijn instellingen (Gebruikerspaneel). Natuurlijk kan ik het daar ook verwijderen, maar zijn er nog meer pagina's waar je je taal kan veranderen?

Haha, excuses je hebt verschillende pagina s inderdaad. Het is zeer onhandig om het zo te doen.
Ik zou het documentje zoeken waar het script instaat.
En dan in dat documentje het verwijderen. Dan zul je het op geen 1 pagina meer zien! Big Grin
(2015-01-01, 10:45 PM)Thijs Wrote: [ -> ]
(2015-01-01, 10:19 PM)DarrenHooff Wrote: [ -> ]maar zijn er nog meer pagina's waar je je taal kan veranderen?

Is located in the footer, and can be switched off:

AdminCP-->Configuration-->General Configuration-->Show Language Selector in Footer--> set to "no"

There are 2 places with language selection wnich I can find and that cannot be switched of by the AdminCP:

Remove  line 206 from template "usercp_options" (contents:  "{$board_language}")

Remove line 114 from template "member_register" (contents: "{$boardlanguage}")

It works here. Smile

Groet,

Ad Bakker