MyBB Community Forums

Full Version: Instalatie help
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ik ben net op http://www.mybboard.com gekomen want ik zocht al heel lang een goed en gratis Toungue programma om een mooi forum te maken en toen ik hier kwam leek dit me het programma wat ik zocht dus heb ik het gedownload. Maar toen het klaar was met downloaden zocht ik naar een installer maar ik kon niks vinden en weten jullie mischien ook waar ik een nederlandse instalatie manual kan krijgen? Maar zouden jullie een opsomming voor mij kunnen maken van die dingen waar je computer aan moet voldoen om het te kunnen gebruiken (harware en software)?
Nog een paar vraagjes;
de bestanden /inc/settings.php en /inc/config.php beschrijfbaar moet maken (CHMOD naar 666)
Hoe doe ik dit?
En waar kan ik PHP downloaden want ik ben op hun website geweest www.php.net en ik heb daar de installer gedownload maar die werkt niet goed is er nog een andere plaats waar ik hem kan dowloaden?
bedankt voor de uitleg nog 1 vraagje; zit bij EasyPHP ook Apache??
Maar maakt het niet uit als ik kabel heb moet de computer dan alsnog de hele dag aanstaan om te zien??
Als je MyBulletinBoard vanaf je eigen computer wilt draaien, dan moet die computer inderdaad de hele dag aanstaan. Apache zit bij EasyPHP.

Ik raad, zeker als je niet echt weet wat alles is, af om zelf een webserver op te zetten. Kies gewoon een bestaande host - ik zag dat je dat al gedaan had (in je discussie in een ander forum). Upload de bestanden en doe gewoon de installatie daar: het is eenvoudiger, hoeft niets te installeren en je eigen computer hoeft ook niet altijd aan te staan Smile
En al wil je een webserver draaien neem dan niet EasyPHP, je kan beter Wamp nemen dit is nieuwer en sneller! Hier zit ook alles bij Mysql, apache, phpmyadmin, php