MyBB Community Forums

Full Version: Installatie MyBB 1.2.9
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hallo, ik heb een probleempje bij het installeren van MyBB 1.2.9.

Supported DB Extensions: None

Ik kan nu niet verder, mijn MySQL versie is 5.0.41-community-nt en draait op dit moment. Ik gebruik Apache die op mijn eigen pc draait.

Wat moet ik doen?
Ik heb er niet zo veel verstand van van een home server, maar staat het pad naar de database wel in je phpini file ofzo? Geloof dat dat het was wat apache moet configureren. Heb de bel wel gehoord maar de klepel... in elk geval, ik hoop dat het toch helpt. Succes!
maar staat het pad naar de database wel in je phpini file ofzo?

Hoe zou ik dat moeten doen? Ik heb een kant en klare mysql/website/forum gekregen bij een repack van een programma dus :/.

waar moet ik dat zetten in php.ini?
Je zou eens kunnen kijken of er misschien ook een helpfile aanwezig is bij die software dan. Misschien staat daar wel duidelijk uitgelegd hoe iets werkt. Anders komen er hier vast en zeker wel reacties op in het forum. Overigens misschien een idee om eens te kijken of er op je pc wel de service mysql draait om er zeker van te zijn dat die ook gestart is. Overigens hebben zulke softwarepaketten vaak ook hulplijntjes in de vorm van forums waar je ook reacties kunt vragen, misschien wel handig om daar eens te kijken voor meer info over hoe het werkt enzo.
Hij draait, ik kan er met HeidiSQL mee connecten. Het is een aardig klein forum met weinig mensen online, heb het daar gevraagd maar geen antwoord. De readme geeft er geen info over >_>