MyBB Community Forums

Full Version: Berichten zoeken vanuit beheerders of moderatie deel?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hey

Ik heb net een versie van mybb 1.4 lopen testen en het is zeker heel mooi en handig geworden, mooi werk Big Grin!

Maar vroeger kon je vanuit het beheerdersCS achter een gebruiker op het aantal berichten klikken, en dan kwam je automatisch op een lijst met die berichten uit.

Dit is niet meer mogelijk in de nieuwste versie?? Hoe kan ik ervoor zorgen dat we de berichten wel vanuit het beheerdersCS kunnen bekijken?

Want bij heel wat fora werken we met beheerdersactivatie en moeten de gebruikers zich eerst voorstellen. Er bestaat nu volgens mij geen vlotte manier om eerst de berichten te lezen en daarna de persoon te activeren. Want via het moderatosCS kan je ook geen mensen activeren?

Kan iemand helpen? Alvast bedankt!

Mvg

Koen
als je via beheerdersCS naar gebruikers zoeken gaat, en dan Awaiting Activation aanvinkt en vervolgens onderaan op zoeken klikt krijg je meteen een overzicht.
(2008-08-06, 08:40 AM)erigo19 Wrote: [ -> ]als je via beheerdersCS naar gebruikers zoeken gaat, en dan Awaiting Activation aanvinkt en vervolgens onderaan op zoeken klikt krijg je meteen een overzicht.

Ja, dan weet je WIE awaiting activation is, maar vroeger kon je op het aantal berichten klikken en dan kon je rechtstreek vanuit de beheerdersCS hun geposte berichte lezen. Dat gaat nu niet meer. Dan moet je telkens gaan kijken wie zich correct heeft voorgesteld=> inloggen beheerdersCS => activeren, dan teruggaan naar dat topic, weer terug naar beheerdersCS enz.

En als je gaat kijken naar de profielpagina van de persoon (waar je wel de berichten mee kan opzoeken) is er enkel een link naar het moderatorCS, maar via het moderatorCS kan je niemand activeren. Dus ben je ook niets mee.

Voor mij is activeren via beheerder een manier op te weten wie er op het forum binnenkomt en of die wel gewenst is. Anders kan ik evengoed een andere optie kieze en iedereen gaan toelaten.
(2008-08-03, 02:19 PM)koenwi Wrote: [ -> ]Maar vroeger kon je vanuit het beheerdersCS achter een gebruiker op het aantal berichten klikken, en dan kwam je automatisch op een lijst met die berichten uit. Dit is niet meer mogelijk in de nieuwste versie?? Hoe kan ik ervoor zorgen dat we de berichten wel vanuit het beheerdersCS kunnen bekijken?

Open het bestand admin/modules/user/users.php en vervang regel 947, dat is de regel met daarop
$table->construct_cell("<strong>{$lang->posts}:</strong> {$user['postnum']}");
door
$table->construct_cell("<strong>{$lang->posts}:</strong> <a href=\"../search.php?action=finduser&uid={$user['uid']}\" target=\"_blank\">{$user['postnum']}</a>");

Nu kun je in het BeheerdersCS op de pagina waar je een gebruiker bewerkt weer op het aantal berichten klikken om die te bekijken.

Verder kun je na regel 2020, dat is de regel met daarop
$popup->add_item($lang->edit_profile_and_settings, "index.php?module=user/users&amp;action=edit&amp;uid={$user['uid']}");
een nieuwe regel toevoegen, en wel
$popup->add_item("Berichten weergeven", "../search.php?action=finduser&uid={$user['uid']}\" target=\"_blank");

Nu kun je in de lijst met gebruikers in het menuutje onder de knop Opties ook kiezen voor het weergeven van alle berichten. Ik kon zo snel niet uitvinden hoe we ook daar van het aantal een link konden maken.

Bovendien kun je direct op de eerste pagina van het BeheerdersCS rechts klikken op "x (nog) niet geactiveerd" rechts van de tekst Gebruikers om naar alle gebruikers te gaan die nog niet geactiveerd zijn. Daar kun je dan weer onder de knop Opties kiezen voor Berichten weergeven.

Verder kun je in het BeheerdersCS nog via de tab Sjablonen en thema's en de module Sjablonen het sjabloon member_profile_modoptions wijzigen en de code
<li><a href="{$mybb->settings['bburl']}/modcp.php?action=editprofile&amp;uid={$uid}">{$lang->edit_in_mcp}</a></li>
<li><a href="{$mybb->settings['bburl']}/modcp.php?action=banuser&amp;uid={$uid}">{$lang->ban_in_mcp}</a></li>
vervangen door
<li><a href="{$mybb->settings['bburl']}/modcp.php?action=editprofile&amp;uid={$uid}">{$lang->edit_in_mcp}</a></li>
<li><a href="{$mybb->settings['bburl']}/modcp.php?action=banuser&amp;uid={$uid}">{$lang->ban_in_mcp}</a></li>
<li><a href="{$mybb->settings['bburl']}/admin/index.php?module=user/users&amp;action=activate_user&amp;uid={$uid}">Deze gebruiker activeren via het BeheerdersCS</a></li>

Dan krijg je bij het bekijken van het profiel een extra optie om de gebruiker direct te kunnen activeren. (Met deze snelle oplossing zal die optie ook zichtbaar zijn voor al geactiveerde gebruikers, maar erop klikken geeft een foutmelding.)

Ik hoop dat dit een beetje helpt Smile
Ok, heel hartelijk bedankt Big Grin.
Ik ga het zo snel mogelijk uitproberen.

Maar om die berichten te bekijken via opties staat toch niet bij mij.
(zie bijlage)

Grtjs
(2008-08-13, 10:16 PM)koenwi Wrote: [ -> ]Maar om die berichten te bekijken via opties staat toch niet bij mij.

Dat is ook een aanpassing die je eerst zelf moet maken; als je mijn instructies volgt, dan wordt het hopelijk duidelijk Wink