MyBB Community Forums

Full Version: Hoe de 1401 over de 1213 upgraden?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Uw versie: 1.2.13 (1213)
Laatste versie: 1.4.1 (1401)
Er is een nieuwere versie beschikbaar.

Dat is de melding die ik krijg op mijn board als admin. Nu wil ik deze er wel opzetten maar weet niet hoe. Alles staat in het engels en ik kom er als Nederlander niet uit. Hoe moet ik deze versie er op zetten en waar kan ik deze weg halen om het er op te zetten.
Heb gelukkig een backup van mijn oude versie maar als ik de nieuwe download van de engelse site doet hij het nooit meer. Dus alles maar weer terug gezet. naar 1213. Maar wil toch graag de nieuwe versie er op. Wil graag alles van mijn board behouden. Graag in het Nederlands uitleggen anders snap ik het niet.
Hoi Koos, feitelijk is dit vrij simpel.
Je download de bestanden van de server hier.
Pakt deze uit, en load deze up via ftp.
Hierbij overschrijf je alles als dit gevraagd word bij je ftp programma.
(bedenk wel even te zorgen voor een backup van alles, zowel de database als de bestanden)
Zorg dat je als admin staat ingelogd in de administratie.
Weet niet zeker of dit verschil maakt, maar doe het zelf wel altijd.
Navigeer vervolgens in je ftp programma naar de map install.
In deze map vind je een bestand dat lock heet, gooi deze weg.
Vervolgens ga je naar je browser, en navigeer je naar: http://www.jesite.nl/forum(indien je het in een aparte map hebt)/install/upgrade.php
Je ziet dan dat er een pagina komt waarbij je steeds op next kunt drukken, in dit geval zal het waarschijnlijk automatisch gaan, en staat de knop er speciaal voor mensen die geen java aan hebben staan.
Uiteindelijk kom je op de laatste pagina waarbij je 2 links ziet staan, 1 naar de admin, en 1 naar je voorpagina van het forum.
Ikzelf ga altijd eerst even kijken of t nog allemaal werkt, en vervolgens naar de admin of alles nog ok is.
Sta er echter niet raar van te kijken als in je instellingen dubbele zaken staan, hoor dit erg veel de laatste tijd, maar dan kun je wel nog steeds zaken aanpassen.
In de admin moet je eigenlijk ook zoeken naar veranderde templates, en deze terugzetten zodat alles ook werkt.
Ik gebruik zelf alles in het engels, weet dus niet hoe dit in het Nederlands allemaal heet.
Ik hoop dat je er zo uit kunt komen joh! Wink
Hoi Knol,

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Het is mij gelukt. Ik zie wel dat het board er niet meer zo uit ziet hoe het had moeten wezen. Maar de 1401 staat er op. Nu even kijken hoe ik het thema weer goed krijg. Heb nu ook inmiddels door een update het board weer in het Nederlands. Nogmaals bedankt.
Graag gedaan hoor Koos!
Dat ie er anders uitziet kan kloppen, daarvoor moet je de templates reverten in de admin.
Op zijn nederlands is dat zoiets als zoeken naar gewijzigde templates en die dan terugzetten naar het "orgineel". Dit is te doen via de admin. Daarnaast, als je de nieuwe methode van het laten zien van de berichten niet mooi vind, je kunt dit ook terugzetten op klassieke weergave ergens in de configuratie. (Ik kreeg ook direct klachten van gebruikers...)
Hoi, Knol

Is me nog niet gelukt om die waardering goed te krijgen. Lees meer over deze problemen maar ben nu al uren bezig en hou er weer even mee op.
Morgen weer een dag. Zal laten weten of het mij nog gelukt is. Weet nu even niet meer wat ik moet doen. Er staan wel oplossingen die ik na mij weten ook uitgevoerd heb maar zonder succes.
Soms, heel soms wil het wel eens gebeuren dat de ftp files niet helemaal goed upload. Had het laatst zelf ook, elke keer een fout op de site in internet explorer, en uiteindelijk was ik het zo zat, heb ik al die files, (in dit geval waren dat de javascriptfiles) opnieuw geupload, en ineens waren alle problemen weg. Het zou kunnen dat dit ook bij jou het geval is, of, dat de afbeeldingen die nodig zijn voor de waardering niet goed zijn geupload, of helemaal niet.
Hoi Knol,

Ben er nog steeds mee bezig kom er niet uit heb alles weer terug gezet naar 1213 helaas. Heb het al 20 keer of meer geprobeerd maar helaas zonder succes. Heb kaal deze versie op de server gezet en nieuwe database kaal aangemaakt en dan is het goed. Zodra ik de backup terug zet is het over en uit. Ik zoek nu naar de versie 1214 omdat als die er op staat het wel zou werken. Maar die kan ik nergens meer vinden.

Wat je schrijft kan ik ook nog wel eens proberen opnieuw downloaden.
(2008-08-23, 02:24 PM)koos Wrote: [ -> ]versie 1214

http://www.mybboard.net/download/71/zip
Hoi Tochjo,

Bedankt voor de snelle service ik ga er gelijk mee aan de slag. Ik zal laten weten of het gelukt is.

Heb alles gedaan wat mogelijk is. De 1214 er eerst opgezet en toen de 1401 maar helaas wil niet lukken. Ik zou het niet meer weten. Ben nu 2 dagen bezig geweest en hebt het eerst wel even gehad. De mogelijkheid is voor mij alleen weg gelegd om weer terug te gaan naar nu 1214 die wel goed is. Misschien hebben jullie nog tips of zal ik moeten wachten tot er een oplossing komt voor dit probleem wat bekend is hier op dit board. Wat heel omslachtig zou wezen is dat ik handmatig de database stuk voor stuk een copie maak van mijn leden en de onderwerpen. Het is namelijk zo als je de nieuwe versie kaal er op zet werkt het wel. Maar ik denk dat dit niet de bedoeling is van de makers van deze nieuwe versie. Ik hoop dat er binnenkort een oplossing komt.
Heb inmiddels de oplossing gevonden hier op het board. De oplossing van Paretje op het Engelse bord hier. Mijn engels is niet al te best maar het is mij toch gelukt. Een ieder bedankt voor het mee denken. De link staat Hier