MyBB Community Forums

Full Version: update gedaan van 1.4.3 naar 1.4.4
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Hallo allemaal heb een update gedaan van 1.4.3 naar 1.4.4
Wat betreft inloggen gaat helemaal mis met deze nieuwe versie namelijk heb ingesteld 3 keer inloggen verkeerd een kwartier niet kunnen inloggen. Daar is niets mis mee heeft altijd goed gewerkt met de versie 1.4.3 maar met de versie 1.4.4 krijg ik de melding

Er is een onbekende fout opgetreden.

Na drie keer de melding foutmelding zie foto!
Kan dan met de goede gebruikersnaam en wachtwoord ook niet meer inloggen.
Heb dit geplaatst op een nieuwe homepage van een vriend.
Op mijn eigen homepage draait ook MYBB en ook een update gedaan met de zelfde fout. Alleen die draait al weer een tijdje dus met al meer data dat ik dus niet kwijt wil.

Vraag hoe los ik dit probleem op?
Neem aan dat hier meer last van moeten hebben.
ps graag in het nederlands omdat mijn engels niet te best is. Probeer wel te lezen daar op het board in het engels maar begrijp niet alles.
Heb je wel het updatescript uitgevoerd? install/upgrade.php (wel eerst de Lock bestand verwijderen he...)
Hoi Knol

Ja dat heb ik wel gedaan anders krijg ik de melding dat ik de lock moet verwijderen.
Heb nu alles van de server gegooit en een nieuwe database aangemaakt en de versie 1.4.4 er op gezet. Alles is goed. Nu ga ik testen door drie keer een verkeerde naam in te voeren. 15 minuten dus niet meer inloggen. Dat klopt tot zo ver. Na 15 minuten weer inloggen op board met de juiste gebruikersnaam en wachtwoord.

Krijg dan de volgende melding op een gele achtergrond en de eerste regel is rood zie tekst hier onder.

Please correct the following errors before continuing:

Please fill out the image verification code to continue the login process. Please enter the code exactly how it appears in the image.


Heb dus een kale Mybb 1.4.4 er op gezet zonder toeters en bellen en nog niet goed.

Wie het weet mag het zeggen omdat ik niet meer weet waar ik het in moet zoeken. Het is jammer dat ik op mijn eigen homepage ook al die update heb uitgevoerd en dus ook niet meer goed werkt.

Wat doe ik verkeerd?
Hmm dat heb ik nog niet bij de hand gehad... wel vreemd, als ik het goed begrijp krijg je dus na 3x verkeerd te hebben ingelogd de vraag om image verificatie zonder dat je deze ergens kunt invoeren? Als dat zo is zul je feitelijk iemand die het forum helpt maken moeten vragen om hulp... dan kunnen ze eventueel de bug verhelpen!
Hoi Knol,

Bedankt voor het meedenken maar ik ben de enige hier thuis die ook altijd alles zelf moet oplossen. Dus ik heb toch hulp nodig van dit forum.
Ik kan mij niet voorstellen dat ik alleen dit probleem heb met deze laatste versie. Ik begin altijd bij de basis om geen fouten extra te maken. Heb nu net weer de vorige versie kaal er opgezet op de server de 1.4.3 en die werkt goed. Heb alleen nu wel het probleem als ik de backup van de data base terug zet dat dan mijn forum die van mij zelf dus ook die fouten geeft. En dat forum wil ik toch wel houden met alle data maar kan dus nu niet meer terug naar de oude versie helaas.Huh
Wat betreft het nieuwe forum van mijn vriend die ik bouw kan ik zo wel de 1.4.3 draaien omdat die wel goed werkt. Heb daar een update gedaan en ook kaal een nieuwe versie er op gezet 1.4.4 en gelijk die fout.

Please correct the following errors before continuing:

Please fill out the image verification code to continue the login process. Please enter the code exactly how it appears in the image.


Even een aanvulling als ik in cp CAPTCHA Images for Registration & Posting uitschakel werkt het inloggen wel kom ik nu net achter. Ga het nu proberen op mijn andere homepage. Ik zal het laten weten. Heb op mijn eigen hompage dit nu ook gedaan. Als je drie keer verkeerde wachtwoorden invult krijg je gelijk de melding Er is een onbekende fout opgetreden. Misschien hoort dat zo bij deze versie 1.4.4 Dat weet ik dus niet. Zou ik graag willen weten.
Bij de vorige versie 1.4.3 kreeg je de melding nog zoveel pogingen of zoiets. Oke dan mag ik een kwatier niet inloggen dus dat is goed. Als ik na een kwatier weer wil inloggen maar dan gebruik ik gelijk de goede gebruikersnaam en wachtwoord en ik kan gelijk inloggen. Dus de fout zit wat ik al eerder schreef in cp CAPTCHA Images for Registration & Posting uitschakel werkt het inloggen wel. Is dit een fout van deze versie? en zo ja hoe kan ik dit oplossen? Wil toch graag dat die cijfers weer kunnen werken met registreren.
Heb het bij mij nagekeken, maar volgens mij hoeft men bij mij enkel bij registratie captcha te gebruiken, niet bij normaal gebruik. Net als hier.
Heb je misschien niet ergens probleem bij de provider zelf?
Zoals verkeerd geuploade bestanden die errors veroorzaken.
Had dit zelf al eens met de ajax scripts in mybb... werd helemaal gek, tot ik opnieuw die map met scripts uploade...
heb je wel goed upgeload,

mybbwiki Wrote:Make sure that you upload the .php, .html, .css and any other text file in ASCII mode, and that you upload the .gif, .jpg, .png, and any other binary file in Binary mode

mybbwiki Wrote:tekst bestanden (.php, .html, .css) in de ASCII modus en afbeeldingen (.gif, .jpg, .png) in Binary modus
Hoi Knol en bombo en de andere leden,

Kom er niet uit en heb nu op mijn betaalde hosting een kale versie van 1.4.4 geplaatst die ik van de site mybb gedownload heb.
Server gegevens.
Apache/2.2.8 (Ubuntu) PHP/5.2.6-2ubuntu4 with Suhosin-Patch mod_ruby/1.2.6 Ruby/1.8.6(2007-09-24) mod_ssl/2.2.8 OpenSSL/0.9.8g

Gebruikersnaam is test
Wachtwoord is testen
Niet meer ingebruik!
Als je nu 3 keer een verkeerd wachtwoord invoert en je gaat dan inloggen met de juiste wachtwoorden dan zie je wat er gebeurt

De melding bij mij,

Please correct the following errors before continuing:

Please fill out the image verification code to continue the login process. Please enter the code exactly how it appears in the image.


Heb de wachttijd niet op een kwartier gezet maar op 1 minuut anders moeten jullie zo lang wachten. Als ik de versie 1.4.3 op de server zet dan draait die oké. Het gaat dus echt fout met deze versie. Ik weet niet waar ik het in moet zoeken.

Ik verneem graag van jullie.

http://www.vissenmetpiet.nl/visforum/
ps heb inmiddels het testen verwijderd omdat ik voor die persoon nu zijn forum in het nederlands er ga op zetten.
Heb je je eigen server draaien? Want dan weet ik het ook echt niet, heb zelf alles bij een host staan omdat ik niet afhankelijk wil zijn van mezelf als de server crashed... en dat gebeurt overal wel eens.
Daarnaast zie ik dat je ssl gebruikt, dat is toch om https te kunnen gebruiken? Zal het probleem daar niet liggen?
[edit]hmmm vreemd, dat zal het ook vast niet zijn achteraf, heb bij mij even gekeken, en ook via andere browser en als ik dan bij mezelf gegevens fout invul krijg ik wel 3x die inlog, maar zie zeker geen captcha bij mij... vreemd.[/edit]
Hoi Knol,

Nee ik draai niet op mijn eigen server. Ik zit bij een betaalde host. (heb de tekst al even aangepast)
Updaten ging altijd goed met de vorige versie.
Pages: 1 2 3 4