MyBB Community Forums

Full Version: Bepaalde tijden forum sluiten
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Is het toevallig gemakkelijk mogelijk om op bepaalde dagen van de week het forum geheel te sluiten?

Misschien met handmatig instellingen toevoegen o.i.d.?
Heb hiervoor al gezocht op internet maar kan helaas hier niets over vinden.
in je beheerderscs kan je bij forums en berichten een forum kiezen.
dan moet je op bewerken drukken en dan kan je bij Toegangsopties, Forum is geopend uitvinken als het gesloten moet worden
sorry verkeert gelezen je moet bij instellingen zijn en dan Discussiebord sluiten bedoel je dat?
Nu zie ik het nut er niet van, maar je zou je website provider eens kunnen polsen. Misschien kunnen ze voor jouw site een cronjob laten draaien of iets dergelijks, of een htaccess bestand plaatsen die dit regelt. Het schijnt wel mogelijk te zijn in elk geval. En zou ik het zelf wensen, dan zou ik zoiets eerst even vragen aan de eigenaars van de servers... deze kennen hun systeem het best. Er is in elk geval geen normaal systeem binnen mybb voor, al zou er misschien een php script zijn die rond bepaalde tijden een .... kan uitvoeren. Nu heb ik er ook weinig kaas van gegeten, maar onderstaand script werkt in elk geval niet! Bedoel dit meer als voorbeeld, en wie weet komt er iemand langs die er een plugin van kan maken door zoiets te schrijven.
<?php
if ($sunday= "sunday") {
     exit('<h2>Sorry, op zondag zijn we gesloten</h2>');
}
?>
Je kunt een phpscript schrijven waarin inc/settings.php wordt uitgelezen. Daarna de setting $settings['boardclosed'] wordt aangepast naar de waarde "1". Dit kan met behulp van een ereg_replace de setting aanpassen. Hiermee wordt het forum uitgeschakeld.
Je kunt dit script vervolgens laten aanroepen met behulp van cronjobs op je server in een bepaald patroon on het forum uit te schakelen (bijvoorbeeld elke woensdag om 0.00 uur).

Het inschakelen kun je op dezelfde manier doen met een ander script dat de setting terug zet op "0". (Dit script laat je ook met behulp van cronjobs bijvoorbeeld elke donderdag om 0.00 uur uitvoeren). Hierdoor is je forum de hele woensdag buiten gebruik.
dan kan je beter het in de database veranderen en de functie rebuildsettings uitvoeren