MyBB Community Forums

Full Version: 2e forumjumpmenu bij navigatieblok, hoe?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Voor een hobbie gerelateerde site heb ik een volledig eigen skin gemaakt, na dik een jaar ben ik hem aan het renoveren.

Zo heb ik een module ontwikkeld om zo dmv een platte grond een subforum te selecteren, dit werkt allemaal.
Maar ik zou het nog leuker vinden als het uitrolmenu wat onderop het scherm staat waarmee je direct naar een forum kunt jumpen ook bovenaan naast de consessie kiezer module komt te staan (zie bijlage).

Het blok wat je op de screendump ziet is het omgebouwde sjabloonbestand 'NAV' wat via het acp te bereiken is.

Nu weet ik dat er een php bestand aangepast moet worden, alleen weet ik niet welke en wat en waar ik het presies aan moet passen.

Wie kan mij op weg helpen?

[attachment=13817]
{$forumjump} moet in je sjabloon zetten en

$forumjump = build_forum_jump();

in het php bestand

volgens mij
Dat heb ik geprobeerd, maar dat geeft conflicten met het andere menu terwijl het menu wat ik toe wil voegen niet te zien is.
en als je de $var veranderd naar een andere naam?
Het is gelukt.
In global.php heb ik het volgende gedaan:

Voor:
// Load Main Templates and Cached Templates
if(isset($templatelist))
{
	$templatelist .= ',';
}
$templatelist .= "css,headerinclude,header,footer,gobutton,htmldoctype,header_welcomeblock_member,header_welcomeblock_guest,header_welcomeblock_member_admin,global_pm_alert,global_unreadreports";
$templatelist .= ",nav,nav_sep,nav_bit,nav_sep_active,nav_bit_active,footer_languageselect,header_welcomeblock_member_moderator,redirect,error";
$templates->cache($db->escape_string($templatelist));

Na:
// Load Main Templates and Cached Templates
if(isset($templatelist))
{
	$templatelist .= ',';
}
$templatelist .= "css,headerinclude,header,footer,gobutton,htmldoctype,header_welcomeblock_member,header_welcomeblock_guest,header_welcomeblock_member_admin,global_pm_alert,global_unreadreports";
$templatelist .= ",nav,nav_sep,nav_bit,nav_sep_active,nav_bit_active,forumjump_advanced,forumjump_bit,forumjump_special,footer_languageselect,header_welcomeblock_member_moderator,redirect,error";
$templates->cache($db->escape_string($templatelist));

En voor de regel:
// Tell the user their PM usage

heb ik toegevoegd:
// Make forum jump...
if($mybb->settings['enableforumjump'] != 0)
{
$forumjump2 = build_forum_jump();
$forumjump = ""; 

Wat er fout ging was dat ik de tabel maakte in het 'nav' sjabloon.
Deze heb ik hersteld en voorts de tabel naar het 'header' sjabloon verhuist.

In de tabel heb ik {$forumjump2} gezet en het werkt Smile

In principe zou die dicht kunnen, het probleem is opgelost Smile