MyBB Community Forums

Full Version: Eigen html pagina's includen in versie 1.4.x?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ik heb een vraaje:

Hoe werkt dit(link) in de huidige versies?

Die tuturial is voor versie 1.2.12 geloof ik en 1.4.x is nogal verschillend.

Weet iemand dat toevallig?
Welke link wil je maken dan een eigen html pagina in je forum?

Inbetwee
Ik zal het proberen om uit te leggen.

Het gaat om een landelijk openbaar vervoer lijnbussen forum waarvoor ik een volledig eigen op maat gemaakt thema heb gemaakt en dat thema ben ik aan het renoveren en wat meer funktionaliteit aan het toevoegen, metname op het gebied van navigatie.

In Nederland hebben we 52 consessie gebieden, het is de bedoeling dat elk consessiegebied een eigen subforum krijgt.

Allemaal mooi leuk en aardig, maar ik kan me voorstellen dat het lastig zoeken is met zoveel subfora. Toen kwam ik op het idee om een aanklikbare plattegrond(image map) van Nederland te maken, een klik op het gebied naar wens stuurt je dan automatisch door naar het juiste forum.
En onder die plattegrond nog een uitrol menu om als je niet zo goed met de muis overweg kan, dat je dan ook het gebied uit kan kiezen.

Het is nu nog een basic page welke los van het forum staat, maar functioneerd voor de rest al wel (al heb ik alleen de provincie Noord Brabant volledig gedefineerd).

Het gaat om http://busfreaks-testruimte.cb-interacti...ngep2.html
en om het volgende test forum waar ik het in wil intergreren:
http://busfreaks-testruimte.cb-interacti...forum1212/

Uiteindelijk moet dit het forum worden wat op http://www.busfreaks.nl/forum komt te staan.
Vandaar dat sommige links in de imagemap doorlinken naar de laatst genoemde lokatie, echter link ik de coords pas correct door zodra de map geïntegreerd is met het forum, hier was ik me al van bewust.

Het gaat mij om het includen, mijn eigen pagina's maken geen gebruik van een database.

Hoe voeg ik dit toe, ik zou het leuk vinden als de forumheader en footer boven en onder de imagemap en uitrol menu komen zodat het dan meer een geheel vormt met het forum.

Ik weet dat het kan, alleen hoe dit bij de huidige versie werkt is mij niet duidelijk.
Het werkt ook voor de 1.4 versie probeer het maar eens.

Inbetwee
Ik heb het werkend gekregen in mijn test forum alleen heb je nu target blank maar dat moet parrent zijn dat die dus openend in je eigen forum.
Je moet met een iframe werken zoals in de 2e pagina van de link in je eerste posting.
Heb even een printscreen gemaakt zie bijlage.

Hier de code met iframe

<html><head><title>$settings[bbname]</title>$headerinclude</head><body>$header<tablecellpadding="0" cellspacing="0" border="0" width="100%" align="center"><tr><td class="thead" align="left"></td></tr><tr><td class="trow1" align="center"><iframe height="1350" width="100%" src="http://busfreaks-testruimte.cb-interactive.nl/consessiekaart/nl-consessiekaartje-aangep2.html" frameborder="0"></iframe></td></tr></table><br />$footer</body></html>

Dit plak je in de nieuwe sjabloon die vind je in Niet-gegroepeerde sjablonen met de naam die jij heb gegeven bij mij was dat dus rules

Ik heb gewoon de rules.php gebruikt als voorbeeld maar die noem je zoals je hem zelf wilt noemen net als de sjabloon

Inbetwee
Kennerlijk had ik een fout gemaakt, want nu werkt het wel Smile
Ik heb geen Iframe gebruikt, maar mijn code grotedeels opnieuw geschreven en zodoende volledig geïntegreerd in het forum.

Ben er 12 uur mee bezig geweest en werkt, alleen kan ik pas de juiste links inpassen nadat het forum zijn definitive plekkie heb gekregen.
Quote:Ik heb het werkend gekregen in mijn test forum alleen heb je nu target blank maar dat moet parrent zijn dat die dus openend in je eigen forum.
Ik heb gekozen voor _self, maar heb ook de gehele code aangepast.

Integratie geslaagd:
[attachment=13879]

Uiteraard heb ik er ook een <name> tag aan toegevoegd, na het drukken op de knop zie je dan dit:
[attachment=13880]

Dat de inzoomfunktie correct werkt zie je op de volgende afbeelding, screenshot is gemaakt direct na het drukken op de inzoomknoop van de provincie Zuid Holland. Precies even groot en op dezelfde hoogte Smile:
[attachment=13881]

Het werkt, zei een tevrede man Smile
Zoals het nu werkt, is precies wat ik voor ogen had Smile