MyBB Community Forums

Full Version: [F] Converting from PunBB 1.2
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
What is the SQL row for post 6006?
)array (
  'tid' => '918',
  'replyto' => '0',
  'subject' => 'Zenwalk Linux 5.2 Gnome Bêta',
  'username' => 'Sletch',
  'fid' => '22',
  'uid' => '15',
  'import_uid' => '19',
  'dateline' => '1218408734',
  'message' => '[quote=Kazuya]Hello,Euh.. Sletch, qu\\\'il n\\\'y a pas de 3D sur ta mandriva c\\\'est tout à fait normal ^^ tu utilises une machines virtuelle et ce, par conséquent, il n\\\'y a pas encore de 3D possible dans une machine virtuelle ^^ (à moins que tu n\\\'utilises un soft spécifique...en matière de virtualisation dont je n\\\'ai pas connaissance.... )\\nC\\\'était quelle version de kde4 , la 4.0.x ou 4.1.x ? --> la 4.1.x est bien ^^[/quote]\\nSalut, \\n\\nPas de 3D possible ? Il me semble pourtant avoir déjà utilisé la 3D avec Mandriva 2008, depuis VMware Server, sur une machine virtuelle agrémentée des vmware tools (indispensables pour une qualité graphique correcte). Mais bon, ça remonte à loin, ma mémoire me joue peut être des tours :rolleyes: Dans tous les cas, la 2009 a refusée de s\\\'installer sur mon portable HP nc 6320 :/\\n\\nAutrement, j\\\'ai testé Mandriva 2009 depuis Hyper-V (l\\\'hyperviseur de Windows 2008 Server). Je referrais le test depuis VMware Server à l\\\'occasion. :|\\n\\nAu passage, le site [url=http://www.mandrivalinux-online.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=3197]MLO donne quelques retours d\\\'utilisateurs sur cette beta[/url]. ;)\\n\\nCIAO',
  'ipaddress' => '87.88.54.55',
  'longipaddress' => '0',
  'includesig' => '1',
  'smilieoff' => '0',
  'edituid' => '0',
  'edittime' => '0',
  'icon' => '0',
  'visible' => '1',
  'posthash' => '',
  'import_pid' => '6006',
)

That's the content of the debug log
If you run this query in phpMyAdmin what does it return?

INSERT INTO mybb_threads VALUES (
  'tid' => '918',
  'replyto' => '0',
  'subject' => 'Zenwalk Linux 5.2 Gnome Bêta',
  'username' => 'Sletch',
  'fid' => '22',
  'uid' => '15',
  'import_uid' => '19',
  'dateline' => '1218408734',
  'message' => '[quote=Kazuya]Hello,Euh.. Sletch, qu\\\'il n\\\'y a pas de 3D sur ta mandriva c\\\'est tout à fait normal ^^ tu utilises une machines virtuelle et ce, par conséquent, il n\\\'y a pas encore de 3D possible dans une machine virtuelle ^^ (à moins que tu n\\\'utilises un soft spécifique...en matière de virtualisation dont je n\\\'ai pas connaissance.... )\\nC\\\'était quelle version de kde4 , la 4.0.x ou 4.1.x ? --> la 4.1.x est bien ^^[/quote]\\nSalut, \\n\\nPas de 3D possible ? Il me semble pourtant avoir déjà utilisé la 3D avec Mandriva 2008, depuis VMware Server, sur une machine virtuelle agrémentée des vmware tools (indispensables pour une qualité graphique correcte). Mais bon, ça remonte à loin, ma mémoire me joue peut être des tours :rolleyes: Dans tous les cas, la 2009 a refusée de s\\\'installer sur mon portable HP nc 6320 :/\\n\\nAutrement, j\\\'ai testé Mandriva 2009 depuis Hyper-V (l\\\'hyperviseur de Windows 2008 Server). Je referrais le test depuis VMware Server à l\\\'occasion. :|\\n\\nAu passage, le site [url=http://www.mandrivalinux-online.eu/forum/viewtopic.php?f=6&t=3197]MLO donne quelques retours d\\\'utilisateurs sur cette beta[/url]. ;)\\n\\nCIAO',
  'ipaddress' => '87.88.54.55',
  'longipaddress' => '0',
  'includesig' => '1',
  'smilieoff' => '0',
  'edituid' => '0',
  'edittime' => '0',
  'icon' => '0',
  'visible' => '1',
  'posthash' => '',
  'import_pid' => '6006'
);
I receive the following message:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '=> '918', 'replyto' => '0', 'subject' => 'Zenwalk Linux 5.2 Gnome Bêta'' at line 2
(2009-06-19, 08:48 PM)fmo Wrote: [ -> ]I receive the following message:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '=> '918', 'replyto' => '0', 'subject' => 'Zenwalk Linux 5.2 Gnome Bêta'' at line 2

Any idea?
I'm not sure how that extra apostrophe is getting added or how to fix it..
is there no escape character like in Unix?
I did a test migration from PunBB to PhpBB to check if I would have the same kind of problems but nothing, it deals with the special caracters without any problems.

It seems to be a problem in the way the mergesystem import the data back into MySql.
I've added an option that allows you to turn off the automatic conversion to utf8 within the database configuration page, for the next release. Hopefully this should work for these issues.
This bug has been fixed in the latest version of the MyBB Merge System.

Please note the latest code is not live on the site or for download. An update for the MyBB Merge System will be released which contains this fix.

With regards,
The MyBB Group
Pages: 1 2