MyBB Community Forums

Full Version: Mybb Forum
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hallo allemaal,

Heb sinds vandaag pas Mybb gevonden en ziet er schitterend uit. Maar kom nu al geen steek verder hehe.
Gaat om het volgende.
Een mod toevoegen. Meestal komt er een install.txt bestand bij. Die lees ik dus uitgebreid door maar stuit continu op 1 ding.

en dat is dit:
Quote:ACP -> Templates -> Modify / Delete -> *Template Set Name* -> toplinks_admin

----- [ FIND ] ------------------------------------------

<li><a href="$settings[bburl]/calendar.php">Calendar</a></li>

----- [ AFTER, ADD ] ------------------------------------

<li><a href="$settings[bburl]/downloads.php">Downloads</a></li>

Ik kan dat nergens vinden tenzij ik blind ben. Maar zie het echt niet staan. Ik gebruik nog de standaard template van Mybb 1.0 final. Wil nog een keer een eigen template maken. Al moet ik eerst weten hoe dat moet hehe.

Daarnaast zag ik ook dat de portal geheel anders is dan wat je gewent bent van phpbb. Word dat nog veranderd Of blijft dat zo?

Als iemand mij verder kan helpen graag. Want vind deze forum makkelijker, gebruiksvriendelijker etc. Smile

Gr.
Patrick
Dit install.txt-bestand lijkt mij nog bedoeld voor een oudere versie van MyBulletinBoard. Ik ben namelijk vrij zeker dat we vroeger wel de sjabloon toplinks_admin hadden. Blijkbaar is die nu verdwenen.

Ik heb even gekeken voor je en het lijkt erop dat in MyBB 1.00 de regel met Zoeken, Ledenlijst, Kalender en Help hetzelfde wordt weergegeven voor zowel gasten als normale leden en beheerders.

Uit het stukje code dat je hebt overgenomen uit het install.txt-bestand maak ik op dat je graag de link naar Downloads alleen voor beheerders wilt toevoegen (er staat namelijk toplinks_admin). In dat geval zou je naar de sjabloon header_welcomeblock_member_admin kunnen gaan en daar de link toevoegen. Hij komt dan op de plaats waar ook de link naar het BeheerdersCS staat.

Wil je de link echt tussen de andere links zoals Zoeken, Ledenlijst en Kalender hebben staan, dan kun je de sjabloon header aanpassen. De link is dan zichtbaar voor zowel gasten als leden en beheerders. Het spreekt dan vanzelf dat je ook met header_welcomeblock_member kunt spelen om de link wel te verbergen voor gasten, maar zichtbaar te hebben voor normale leden en beheerders enzovoorts.

Ik geloof niet dat er gedacht wordt aan het wijzigen van het portaal. Je kunt natuurlijk altijd suggesties doorgeven als je denkt dat iets beter kan Smile
Thanks voor je antwoord Smile Je hebt aan de ene kant gelijk dat je het niet kunt vinden voor 1.0 omdat deze van de rc versies afkomt. Ik wacht wel totdat er weer 1.0 versies uitkomt die wat makkelijker zijn te configureren.

Maar ik wist niet dat Mybb nog redelijk moeilijk is met configureren :p Maar in der loop der tijd kom ik er wel achter hehe. Eerst eens een goede muziek template zien te creeren hehe.
Om dit er ook nog maar bij te zeggen. MyBB heeft nu ondersteuning voor talen, daarom zal je het woordje Calendar niet meer vinden in de templates. Het zal vervangen zijn door iets in de aard van $lang->calendar.
SoulHunt Wrote:Maar ik wist niet dat Mybb nog redelijk moeilijk is met configureren
De meeste modificaties die je voor MyBB 1.0 kan downloaden zijn nu verandert in plugins. Dat zijn php-bestandjes die al het werk voor juo doen. Je moet enkel het bestand uploaden en eventueel andere bestanden uploaden en daarna op Activate klikken in de "Plugin Manager" in het BeheerdersCS. Hoewel sommige mods nog steeds veranderingen nodig hebben.
Precies. Maar toch ene kant is het makkelijk andere kant moeilijk hehe. Al snap ik nog niet hoe men nu zo'n template aanpast. Want hoe wil je nu zo'n ronde vorm in een template krijgen?

Denk dat het hier en daar al staat Smile. Wat me alleen wel opgevallen is dat de dutch language pack de admin panel niet veranderd qua tekst. Dat is nog steeds in het engels bij mij. hehe.
Er is helaas nog geen Nederlandstalige versie van het BeheerdersCS beschikbaar, deze zal hopelijk spoedig volgen (veel vrije tijd in de komende kerstvakantie, maar eerst nog een weekje drukte).
Tochjo Wrote:Er is helaas nog geen Nederlandstalige versie van het BeheerdersCS beschikbaar, deze zal hopelijk spoedig volgen (veel vrije tijd in de komende kerstvakantie, maar eerst nog een weekje drukte).

Gewoon de tijd neem Tochjo. Het komt allemaal vanzelf wel Smile Ik ben momenteel toch achtergronds bezig met mijn forum. Me andere forum draait allang met phpbb. Dus vandaar dat ik deze even achtergronds hou om daarmee te experimenterenSmile
Even klein vraagje. Ben nu al een halve dag aan het kijken waarom me portal niet werkt. Ik krijg er geen bericht te staan. Heb al veel gedaan maar snap het nog niet zo hehe.

Zou iemand mij daarbij kunnen helpen?
Daarnaast nog 1 vraagje. Als ik bijvoorbeeld bij Zoeken, Calendar, Help etc. nog een plaatje met home erbij wil maken. Wat moet ik dan zoal aanpassen? Of kan ik het gewoon in de header aanmaken?

Gr.
Quote:Ik krijg er geen bericht te staan. Heb al veel gedaan maar snap het nog niet zo hehe.
De berichten die op die pagina worden weergegeven, zijn de eerste berichten in de discussies van een bepaald forum. In het Admin CP kun je aangeven van welk forum je de berichten wilt halen.

Quote:Als ik bijvoorbeeld bij Zoeken, Calendar, Help etc. nog een plaatje met home erbij wil maken. Wat moet ik dan zoal aanpassen? Of kan ik het gewoon in de header aanmaken?
Als je in het Admin CP het juiste sjabloon bekijkt, kun je zien hoe de andere onderdelen in deze regel worden aangeroepen. Je kunt dan gewoon de code voor de afbeeldingen overnemen, lijkt me.