MyBB Community Forums

Full Version: groot probleem
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
hallo,
wil iemand mij eens goed uitleggen hoe ik een mybb forum maak
alles goed uitleggen
dus, hoe je je forum maak en dan bewerkt, hoe je dat installert en van al die dingen
en hoe je naar die installatie wizzard gaat om een forum te maken
dus help me altusblief
want ik snap het echt niet
hier is het echt niet goed uitgelegd.
wil er iemand dat doen
danku

mvg dino88889Smile
Heb je het dan echt over je forum installeren op je host of gewoon hoe je verschillende forums aanmaakt en de rechten daarvoor insteld?

In geval 1:
Gewoon de bestanden van mybb downloaden en uploaden naar je webaccount.
(Je kan direct ook al de Nederlandse vertaling downloaden en ook die bestanden uploaden.)
Daarna zorg je voor een juiste chmod, die vind je hier: http://wiki.mybboard.net/index.php/CHMOD_Files
(Ik weet niet of je daar veel kennis van hebt, maar als je met fileZilla werkt: gewoon rechts op die bestanden/mappen klikken => bestandsrechten => en daar instellen)

Eenmaal dat in orde is ga je naar je domeinnaam (en map) waar het forum moet op komen:
Dus bv: mijndomein.com/forum/install/ (in dit geval heb je ook echt het forum in de map 'forum geupload')
Daarna start er een wizard die je eenvoudig stap voor stap kan volgen en dan is je forum geïnstalleerd.
Je verwijderd het mapje 'install' van je webhostaccount.

Dan kan je gewoon inloggen als admin en naar het Admin CP gaan, daar kan je je forum beginnen indelen.
Bij settings kan je er voor kiezen voor Nederlands als taal bij 'Control Panel Preferences (Global)'

Echt je forums indelen kan je daarna bij 'forums en berichten': gewoon kiezen voor forum toevoegen, naam invullen en de rechten en het is ok.

Hopelijk is het een beetje duidelijk, indien je echt op een specifiek punt problemen hebt kan je dat best vermelden, anders is het veel uitleg om zomaar uit het hoofd te typen. Eenmaal je forum geïnstalleerd is en je werkt er wat mee leer je het wel vlug kennen. Het werkt allemaal heel vlot.

In ieder geval veel succes gewenst!
maar ik heb geen webaccount hoe moet ik dat maken
He

Als je een Forum zelf wil installeren, moet je hiervoor hosting hebben.
Je kan opzoek gaan naar gratis hosting op het internet (Met database) of ergens betalende webhosting en een echte domeinnaam aanvragen.

Let op: mijn ervaring is dat vele gratis hosts overvol zitten en je forum dus trager gaat werken.
(Sommige betalende ook, dat hangt een beetje van partij tot partij af ... maar daar doe je mee wat je wil. Het hangt er natuurlijk vanaf waarvoor je het forum wil gaan gebruiken uiteindelijk.)

Tevens kun je ook gewoon een gehost mybb forum zoeken. Dan moet je zelf helemaal niets meer installeren en kan je gewoon (meestal gratis) in enkele klikken een forum online hebben, wat je dan makkelijk kan inrichten.
ok
ik gebruik filezilla
i heb een forum aangemaakt
maar al ik bij filezilla da doet krijg ik altijd dit

Antwoord: 220 ProFTPD 1.3.1 Server ready.
Commando: USER admin
Antwoord: 331 Password required for admin
Commando: PASS *********
Antwoord: 530 Login incorrect.
Fout: Fatale fout
Fout: Kan niet verbinden met server

en alles is goed, mijn account is admin en mijn paswoord is ook goed
en mijn forum is geactiveerd
wat moet ik doen
Staan de bestanden al op je server en geeft hij dus deze fout als je de juiste chmod wil instellen?
Zoja: je kan deze vaak ook via je webhostaccount zelf instellen. (hangt van je webhost af)

Maar mij lijkt het eerder een fout bij het inloggen, dat hij geen connectie kan krijgen met de server. Klopt die gebruikersnaam wel? Want meestal krijg je iets van user3364 en geen naam als 'admin' bij een hostingmaatschappij.
sorry dat ik je veel vraag maar hoe zet ik die bestanden op mijn server
Geen probleem hoor.

Dus: je zoekt bij google achter webhosting (met database) en maakt daar een account aan.
Je ontvangt dan de nodige gegevens, waaronder je ftp gebruikersnaam en wachtwoord. (en mogelijk ook een url daarvan)
Deze gegevens vul je in bij FileZilla en dan kan je gewoon inloggen zonder die foutmelding, zolang je die krijgt is er iets mis met je gegevens die je invoert daar. (Port mag je leeglaten of 21 invullen)

Je krijgt dan automatisch in het rechtse kadertje de structuur van je webhostaccount te zien.

Dan download je gewoon de bestanden van de website hier, je selecteerd de bestanden die je moet uploaden en je sleept die gewoon in het rechtse vakje bij FileZilla, daarna worden ze automatisch geupload. (Zorg er wel voor dat je ze in het juist mapje stopt, bij sommige partijen heet dit 'www' of 'public_html' ... of waar je het ook wil hebben)

Eenmaal ze daar staan, kan je rechts klikken en de juiste chmod instellen.

(zie stappen eerdere post)

Wanneer er wordt gevraagt achter de databasegegevens bij de installatie van Mybb: deze kan je gewoon aanmaken in het controlepaneel van je webhost. (Maar dat is afhankelijk van je webhost, dus dat kan ik zo niet uitleggen. Daarvoor moet je daar even kijken of je webhost even geven mocht het echt niet lukken)

Hopelijk geraak je er wat uit. Succes!
dank je
maar weet jij een gratis webhosting
want ik vind er geen gratis
weet jij ereen
en danku voor de uitleg
He

Hier heb je al een lijstje met een hele hoop partijen: http://www.free-webhosts.com/free-mysql-database.php
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je kan er altijd een proberen.
Pages: 1 2