MyBB Community Forums

Full Version: Zoekmachine Vriendelijke URL's?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hoe kan ik de URL's een naam geven.

Bv: /zoekmachine-vriendelijke-urls
I.p.v. /newthread.php?fid=22
Hey

Log in bij je AdminCP

Instellingen => Server en optimalisatie => Zoekmachinevriendelijke adressen gebruiken (eerste wat je ziet dus).
Daar kies je dan voor inschakelen en dan komt er thread1.html ipv de lange php code.

Let wel op dat je je .htaccess bestand hebt geplaatst, anders werkt het niet.
(Dat noemt standaard htaccess.txt, je moet het dus zelf even hernoemen naar .htaccess)
Hey man,

Bedankt voor je advies.

Dit had ik al zo ingesteld, maar kwam erachter dat het niet mogelijk is om de url's de namen van de topics te geven i.p.v. thread1.html.

Bv: www.mijnforum.nl/hoe-maak-je-een-website
i.p.v.: www.mijnforum.nl/tread-1.html

Woorden in een url zijn nog zoekmachine vriendelijker.

O ja, nog een belangrijke opmerking. Ik ben geen superster in Engels, maar dit is een opmerking voor de persoon die deze plugin heeft ontworpen.

Als je je topics vriendelijke url's geeft (dus de instelling actief maakt), en je plaatst een nieuw topic, word je gevraagd of je wilt blijven wachten totdat je doorgeschakeld (terug) word naar je topic/geplaatste berichten.

"klik hier als je niet langer wilt wachten"

Deze link werkt niet als de plugin is geactiveerd, waardoor je een foutmelding krijgt: "dit topic bestaat niet".

Edit: Op dit mybboard werkt het trouwens wél zonder problemen. Snap niet wat ik verkeerd doe.
Denk dat ik hem ga verwijderen en opnieuw ga installeren.
Thx, ga het nu meteen even doorlezen!
Voor nederlanders die op onderzoek uit zijn, lees even het topic hierboven van frostschutz.
Alle antwoorden staan erin.