MyBB Community Forums

Full Version: Dag van de week in het Nederlands in de header?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Na enig aanpassen en instellen is mijn forum online, puur ter test als deze klaar is wordt die verhuisd met andere inhoud.

Klein probleempje: alles is in het Nederlands behalve de dag van de week links boven in de header. Forum is te vinden op www.mac4dummies.com (tijdelijk)

Ik heb gezocht of er ergens een taalbestand nog Engelse dagen bevatte maar deze niet kunnen vinden. De instellingen voor de datumweergave is prima aan te passen, en dat gebeurt ook netjes maar de dag blijft consequent in het Engels.

Wie kan mij het verlossende antwoord geven hierop?
Kijk in inc/languages/*taalfolder*/portal.lang.php.

Het moet ergens in de portal.lang.php zijn want de voor pagina is de portal Wink.
Het staat in global.lang.php en daar staat het wel goed in.
dit is volgens mij de date functie van php dit is standaart engels
(2010-01-11, 04:01 PM)bombo Wrote: [ -> ]dit is volgens mij de date functie van php dit is standaart engels

Dat heb ik ook al gedacht. Eigenlijk zou MyBB ook dit in zijn vertaling moeten zetten vind ik dan.

En had MyBB nu setlocale() en strftime() gebruikt, was het mogelijk geweest om de taal te wijzigen in de code, maar ik vermoed dat ze gewoon de date() functie gebruiken, waarbij het niet mogelijk is. (voor zover ik weet of kan terugvinden)

Dusja: om die Engelse tekst weg te hebben daar is het misschien gewoon beter om enkel de datum te tonen zonder de dag voluit geschreven ervoor.
Zou het de moeite waard zijn om dit aan te dragen als tip voor de nieuwe versie van MyBB?
Dat kan je misschien proberen.

Maar ik zou zowiezo op het Algemene Support gedeelte (Engels) hier er toch ook eens een topic over beginnen, want volgens mij is het gewoon nog niet zoveel mensen opgevallen (zelfs mij niet) want de meerderheid gebruikt de standaard weergaven zonder dag ervoor. (Ik kon er toch nog geen topic over vinden en voor MyBB zal het niet zo heel veel werk zijn om dat er bij in te werken.)
Dan wordt er in ieder geval eens naar gekeken en misschien hebben zij er wel een simpele oplossing voor die we nu over het hoofd zien.
Aangedragen in het onderdeel "Ideas". Eens kijken of er mensen zijn die er op stemmen.
Dit is een kwestie die al jaren oud is en steeds weer (door onder andere mijzelf) wordt aangedragen. Helaas is het niet echt een dringend probleem en verschuift het daardoor al snel naar de achtergrond. Ik zal het binnenkort weer eens in de groep gooien; zo'n idee helpt daarbij ook om het onder de aandacht te houden, dus dat is een prima plan.
Het staat inmiddels in het "Ideas" onderdeel. Daar kreeg ik (en anderen met ideetjes) de mededeling dat er voorlopig geen nieuwe features meer komen in 1.6. Ik heb al rond gekeken om te kijken of ik er een kant en klare oplossing voor kon vinden. Tot nu toe niet geslaagd. Mijn PHP kennis is ook niet toereikend dat ik het zelf even kan omprogrammeren.
Pages: 1 2