MyBB Community Forums

Full Version: Hoe kom ik achter iemand zijn uid?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hey,

Weet iemand hoe ik achter de UserID kom van iemand?
bijvoorbeeld bij een link zoals deze:
http://designersforum.nl/userbar.php?uid=1
Dan zie je "uid=1" maar hoe kan iemand anders zijn eigen vinden?

Mvg,
Pauloss
De snelste methode is denk ik, zodra je bent ingelogd, klikken op 'GebruikersCS' en dan bij de samenvatting achter 'Gebruikersnaam' op je naam klikken. Daar staat je UserID in het URL.
Ja, die manier had ik ook ontdenkt. Maar is er geen simpelere?
De meest eenvoudige manier is denk ik naar iemands profiel gaan waar je vervolgens een url in de adresbalk krijgt zoals bv forum/member.php?action=profile&uid=859 en dat laatste stukje is dus iemands uid.
(2010-01-30, 02:31 PM)knol Wrote: [ -> ]De meest eenvoudige manier is denk ik naar iemands profiel gaan waar je vervolgens een url in de adresbalk krijgt zoals bv forum/member.php?action=profile&uid=859 en dat laatste stukje is dus iemands uid.
Ja zit zou wel gekund hebben in de oude mybb 1.4, maar in de laatste mybb 1.4,11 kan dat niet, want dan staat de naam in de adres balk en geen uid
Dat komt door de .htaccess url rewrite, niet door de versie.
Tevens kan je op de profielpagina van iemand over details, alle discussies zoeken, ... gaan en dan zie je ook het uid.

Zovaak gebruik je dat toch ook niet normaal?
(2010-01-30, 04:09 PM)koenwi Wrote: [ -> ]Dat komt door de .htaccess url rewrite, niet door de versie.
Tevens kan je op de profielpagina van iemand over details, alle discussies zoeken, ... gaan en dan zie je ook het uid.

Zovaak gebruik je dat toch ook niet normaal?

Nee, niet altijd. Maar ik heb een plugin (soort van), genaamd "userbar" en iedereen moet daar zelf hun uid invullen
Je gebruikers moeten het zelf weten? Ok, in dat geval heb je het wel vaker nodig.
Misschien kan je bij het template member_profile {$uid} ergens toevoegen.

Dan wordt het uid getoont op de plaats waar jij het plaats in je template.
(bv achter het kopje msn een rij uid bijmaken. (of ergens in hun ucercp) Je gebruikers gaan het in ieder geval sneller vinden.)

Het zou zelfs mogelijk zijn om het naast de plaats waar ze hun id moeten invullen te laten komen op die manier.
(of dat het automatisch ingevuld is, maar het kan zijn dat je daar iets anders dan {$uid} voor moet gebruiken of dat het makkelijker is om rechtstreeks de plugin wat aan te passen.)
slim!