MyBB Community Forums

Full Version: Zo goed is die Nederlandstalige site MybbNederland (niet dus)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ik zie dat er de hele tijd hier wordt gespamt van misschien vind je je antwoord op mybbnederland, ga naar mybbnederland bla bla bla en wordt er gek van heb er ook een melding van gemaakt bij mybb hier als spammen........


Daarom wil ik eventjes wat kwijt, als men problemen heeft met dingen rondom Mybb blijf lekker hier je vragen stellen want ik heb een account aangemaakt op het Nederlandstalig forum waar zo gespamt over wordt daar en is hopeloos, 9 van de 10 niet te bereiken en krijg je foutmeldingen te zien rondom de mysql instellingen en dus is de pagina weinig tot niet te bereiken en actief is het forum ook niet echt in 2 dagen zijn er maar 4 mensen online geweest en wacht je dus tot je een ons weegt op een antwoord op je vraag..

Als je dan eindelijk antwoord hebt kloppen de antwoorden wel dat mag ook gezegd worden maar voordat je antwoord hebt heb je hier en al je vraag opnieuw geplaatst en ook nog antwoord gehad en hier is veeeeel meer activiteit en de site is tenminste te bereiken en krijgt niet om de haver klap foutmeldingen te zien als je probeert het forum te bereiken..


Dus mijn tip blijf lekker hier je vragen stellen want is helaas niet de moeite waard je op het Nederlandstalig forum te registreren (dacht ow Nederlandstalig mybb forum lekker handig net zoals je phpbb in het Nederlands hebt die loopt als een trein) maar helaas de Nederlandstalige mybb werkt niet!!!!
Mja, het is ook niet helemaal eerlijk om een forum af te kraken op het feit dat een host zijn zaakjes niet op orde heeft. Dus de mysql errors kun je niet in de schoenen schuiven van de maker van het forum. Punt 2, een forum heeft natuurlijk tijd nodig om volwassen te worden. Dat gaat echt niet over 1 nacht ijs, en kan echt jaren duren voor het een succes wordt. Ik werk al jaren met mybb, en dat bevalt me prima, het idee van een geheel Nederlandstalig forum kan ik ook wel waarderen. Niet iedereen is goed in Engels. Dat is ook niet de reden dat ik daar lid ben geworden, maar wel dat ik eventueel mensen kon helpen die niet goed zijn in Engels. Wat betreft het spammen, tja, ik ben niet de eigenaar, en ben ook niet zo wild van deze manier. Maar, het betekend wel dat de eigenaar enthousiast is en er iets van wil maken. Daarvoor zijn er natuurlijk wel leden nodig. Geld om reclame te maken, wie heeft dat zo even in zijn zak zitten? Ik ook niet, dus dit is wel een manier, niet de meest sympathieke maar, het is er een... Ook de eigenaar zal langzamerhand moeten leren hoe alles in zijn werk gaat, de dingen die je wel kunt maken en worden geaccepteerd en welke niet. Hopelijk kun je er wat langs kijken als hij zijn links plaatst, misschien is het zelfs een optie om zelf ook wat te gaan doen daar op een positieve manier. Misschien wordt het dan nog wat moois... Wink
Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van die manier van promoten en geef ik je zeker gelijk dat dat vervelend overkomt. Maar jij haalt eveneens topics waar meer dan een maand niet in gepost is over mybbnederland naar boven. Dan vraag ik mij ook het nut daarvan af?

En als je ergens niet van moet hebben blijf je er toch gewoon weg denk ik? Moet je niet nogmaals een topic over openen.

Tevens heb ik hier ook stillere tijden gekend, dat je ook hier lang moest wachten op een antwoord of er zelfs geen kreeg. Zoals knol al aangaf duurt het even voor een forum/site groot is en door het elders gaan af te breken zal je het zeker niet helpen. Of denk je dat het Nederlandse phpbb forum vanaf dag 1, 10000 leden had? (Appelen met appelen vergelijken, die site bestaat al jaren.)

Zij hebben ook moeten groeien daarin en hebben tevens nog het voordeel mee dat phpbb toch populairder is vermoed ik. Daarom denk ik dat iedere manier om MyBB wat extra te promoten in het Nederlandse taalgebied mooi meegenomen is en dat het dan beter is om daar bij te helpen ipv het af te breken? Smile
Ben ik dus niet met koenwi eens, Mybb heeft A een betere reputatie en[b] B[b/] steeds meer mensen kiezen voor Mybb.
En daarbij dat niet iedereen even goed is in Engels helemaal met jullie eens MAAR er is al een sector die speciaal in het leven geroepen is voor mensen die niet goed in Engels zijn namelijk waar we nu zitten..... Dus waarom dan nog een Nederlandstalig forum starten?????

Bij Phpbb was geen Nederlandse sector en was het dus juist goed maar vind het hier voor Mybb overbodig omdat men al een speciale sector heeft en je daar terecht kunt als Nederlander die niet goed is in Engels.


Daarbij afkraken is wel een heeel groot woord wat je in de mond neemt ik kraak het niet af zet alleen de feiten neer en die kunnen af en toe inderdaad hard aankomen.

Ik heb zelf ook een forum en weet waar ik het over heb dus hoef er geen uitleg te komen dat een forum moet groeien en of leden moet werven maar nu wordt het over de rug van de originele Mybb gedaan en dat is niet de bedoeling om het hele bord te gaan spammen en mensen over te halen naar het ander forum te gaan dat is ook niet helemaal correct en eerlijk tegenover Mybb die al wat jaartjes ons goed helpt....


En ik open totaal geen topics over mybbNederland (buiten deze dan) en als ik inderdaad op een bestaande topic reageer doe ik dat (daar zijn ze voor) en als ik mij aan dat spammen irriteer dan mag ik dat ook gewoon zeggen, is en blijft Nederland waar je je mening mag uiten neem ik aan....


Maar goed kunnen hier lang en breed over blijven heen en weer schrijven ik heb mijn zegje gedaan over het Nederlandstalig forum en blijf erbij dat het niet gaat werken en het helaas overbodig is omdat op Mybb.com je zeker terecht kunt met je problemen of je nu niet of wel goed Engels kunt, want er is speciaal een Nederlandse sector voor Nederlandse mensen dus waarom er geen gebruik van maken als het er is kun je het ook gebruiken.....
Ach ja, geen spam met spam vergelden dan maar? Wink
Het was meen ik meer bedoeld als een aanvulling op deze Nederlandse sectie, niet als vervanging van. Overigens, voor ik naar mybb overstapte was er meen ik ook een nl sectie op phpbb. Maar, kan me ook vergissen hoor. In ieder geval, ik denk dat er ruimte is voor beide fora, het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten. Als dat zo was, dan zou ik mijn forum ook wel kunnen sluiten, er zijn duizenden design sites/fora. Maar, het draait ondanks alles, niet hard, maar wel gezellig. En dat laatste is toch iets dat je hier ook wel mist denk ik. Dat zou in mybbnederland wel kunnen. Hier heeft men dat bijvoorbeeld wel in het Engels, maar niet in NL. Ach ja, misschien maar beter erover op te houden. Ieder zijn eigen, en lekker zijn eigen gang laten gaan. Zolang we maar niet een ander gaan afkraken of leegplukken qua leden enzo.
@Fallout: Zoals ik al aangaf ben ik ook tegen dat soort spamberichten en tuurlijk mag je je mening daar op geven. Maar ik vind de boodschap: 'weeral spammen' gewoon ergens posten evengoed vervelend. (mijn mening dan)

Ik schrijf dan ook 'vermoed', maar er zijn heel wat hosters die phpbb als forumsoftware gebruiken en die zullen ook wel het nodige marktaandeel innemen. Voor de rest werk ik met mybb Smile dus zou ik niet weten hoe het er op phpbb aan toe gaat. (Ik schreef trouwens niets de reputatie van mybb ofzo)

Je geeft zelf aan dat meer en meer mensen kiezen voor Mybb, dus denk ik dat er ook niets verkeerd aan is om ook het aanbod uit breiden. Daarnaast stel ik vast dat het Spaanse gedeelte ook een onderdeel hier heeft en een eigen apparte site?

Op Mybboard staan ook plugins en templates. Maar toch zijn er tientalle andere sites die er op hun beurt ook aanbieden. Zelf vind ik het ook niet handig om mij moeten aan te melden op 10 verschillende sites, maar tevens kan je ook niet ontkennen denk ik, dat sommige groepen mooie producten afleveren. En als mensen zich meer gaan richten op Nederlands vlak kan dat MyBB alleen maar ten goede komen doordat er meer vertalingen van plugins, knoppen,... beschikbaar worden.

Enja, we krijgen hier een forum waar best gebruik van kan gemaakt worden, ik ben het met je eens dat teveel extra plaatsen maken ook niet goed is. Maar tevens denk ik dat een apparte site net iets meer mogelijkheden biedt om zaken aan te bieden dan enkel een forum. Of het gaat werken of niet zal de toekomst moeten uitwijzen. Zelf ben ik het hier ook gewoon en vraag of help ik even graag hier iemand verder als daar. Smile

Voor de rest ben ik het wel eens met knol (alleen dat ik het misschien wat slechter uitleg Toungue)
Haha nee hoor je legt het duidelijk uit en zeg ook niet dat je ongelijk heb er zijn hier en daar zaken die je naar boven haalt waar je een punt hebt maar mij ging het alleen om dat irritante spammen als je een vraag hier stelt dat er gereageerd wordt met misschien vind je je antwoord daar en daar. Daar zit ik (denk niemand) op te wachten we willen graag geholpen worden en niet reclame in onze schoot gegooit krijgen.

Ik heb zelf ook een forum waar nog een aantal forums over gaan en dat blijf je overal houden dus daar moet ik je gelijk in geven de toekomst moet inderdaad uitmaken of het gaat werken, voor de mensen hoop ik het natuurlijk wel omdat ze er ook veel tijd en energie insteken en geloof me ik weet er alles van soms komt de stoom ook uit mijn oren met het forum hahaha maar blijf het altijd nog leuk vinden om te rommelen.

En de mensen kunnen nog altijd zelf zien waar ze hulp vragen of dat nu hier is of op het Nederlandstalig forum is geheel vrijblijvend voor iedereen, is blij mij ook of ze het nu blij mij halen de info of bij de buren haha iedereen moet dat zelf weten..


groetjes