MyBB Community Forums

Full Version: Een achtergrond kleur aanpassen (maar hoe)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hallo allemaal,

Ik heb zeg maar 2 achtergronden en een ervan wil ik gaag de kleur van aanpassen, maar ik weet niet waar ik moet zoeken en wat ik moet aanpassen.

De hoofd achtergrond zeg maar weet ik hoe ik die aan moet passen (heb daar een image gebruikt moet dan global.css aanpassen) maar de 2e achtergrond weet ik niet waar ik moet zoeken.

Hier een afbeelding welke achtergrond ik nu bedoel:

[attachment=18210]



Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen wat ik moet doen.

Alvast enorm bedankt voor de gene die mij heeft geholpen!!
Ben er al uit, de Engelse sectie was wat sneller met antwoorden Big GrinBig Grin
Wat ik vaak doe is de pagina normaal laden in een browser, open de sourcecode en check de content b.v. net na de header image. En als het goed is zie je dan welke div / tag aangeroepen wordt en welke class of id daar gebruikt wordt.(class is .item, id is #item binnen de css file)

En wanneer je weet welke class / id voor de styling zorgt kun je die natuurlijk eenvoudig aanpassen.
Dat is de achtergrond van de "container".
Kies bij het stijlblad maar eens voor "normaal bewerken" en zoek dan eens op Container. Je zult zien dat daar 2 kleurcodes bij staan, die van de background moet je hebben. Dat is eigenlijk alles.