MyBB Community Forums

Full Version: User Group legend sorteren???
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Hallo allemaal,

ik heb de plugin/mod User Group Legend geïnstalleerd en nu wil ik de volgorde wijzigen.


Nu is het zo:


Member, Staff, Beheerder, moderator, donateur

maar wil het zo hebben:

Beheerder, Staff, Moderator, Donateur, Member


Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen, wat moet ik aanpassen of anders,

Bedankt alvast voor de oplossing!!

Fallout
Hey

Die plugin(s) tonen de namen gewoon op volgorde van ID dat ze hebben en daar kan je niet mee spelen (vermoed ik).

Een oplossing zou zijn om via het BeheerdersCS => Sjablonen en thema's => Sjablonen (links) => Globale Sjablonen => usergroup_legend, daar: {$usertitles}
vervangen door de namen zelf in typen in de volgorde dat je wil.

Veranderingen, nieuwe groepen & kleurtjes zul je dan zelf wel moeten bijwerken, maar je kan wel zelf alles bepalen dan en zoveel werk is het niet. Je kan ook gewoon alles uit 'usergroup_legend' plaatsen in 'index_boardstats' (op de plaats van {$user_legend}), dan heb je de plugin niet meer nodig zelfs...

Hopelijk heb je er iets aan Smile
Super heb er zeker wat aan, heb nu de MOD verwijderd en zelf de legenda gemaakt ziet er beter uit en heb hem nu op de plaats waar ik hem wou super!!!!

Misschien weet je ook antwoord op mijn volgende vraag, ik wil graag de legende zo maken dat men erop kan klikken. Weet hoe ik dit voor elkaar krijg, maar nu is de vraag.

Is het mogelijk dat als ze bijvoorbeeld op Beheerder klikken ze dan gelinkt worden naar de pagina met alle beheerders, en klikken ze op moderator dat ze worden gelinkt met de lijst van moderators

Want ik weet niet waar die links zitten is dat bijvoorbeeld gewoon www.jeforum.nl/beheerders of www.jeforum.nl/moderators of hoe kom ik op deze pagina's en is dit wel mogelijk???


Mvg,

falcon
Hey

Ik denk dat moderators en beheerders, .... enkel en alleen terug te vinden zijn onder www.jeforum.nl/showteam.php (Hier staan ze dus allemaal samen op).

Indien je echt een apparte pagina wil met enkel de moderators op en een apparte pagina met enkel de beheerders op is dit ook mogelijk. Echter zal je dan wel terug wat moeten aanpassen en die pagina's zelf maken. (Indien je dus echt verschillende pagina's ervoor wil laat je het maar weten, dan post ik de uitleg Smile
Ja zou wel lekker zijn, kan ik die pagina misschien maken zelf gewoon een nieuwe php pagina maken of niet ????

Maar als het via jouw manier is, ben ik dan de pagina van forumteam kwijt, want dat je nu het team daar ziet (alle moderators en beheerders en staf) is wel fijn of valt die pagina dan helemaal uit elkaar.

Moet eigelijk een beetje het idee zijn zoals phpbb, als je daar op de legenda klikt op bijvoorbeeld VIP dan zie je alle VIP leden, klik je op Moderator zie je alle moderators etc, etc.

Dat wil ik eigelijk bereiken, als daar aparte pagina's voor moeten worden gemaakt wil ik dat gerust doen, als ik die forumteam pagina maar niet kwijt raak....

En kan ik op die nieuwe pagina's het zo zetten dat je alle leden van die groep ziet en dan zoals het forumteam pagina, de zelfde layout zeg maar ???




ik hoor het wel Big Grin

Mvg
Hey

Ja hoor, het is gewoon een nieuw php bestandje maken (moderator.php & beheerder.php & supermoderator.php, deze staan gewoon in dezelfde map als showteam.php) en daarin alles van showteam.php kopieren.

Bij moderator.php zoek je dan naar:
if($usergroups[$group] && $group != 6)

En daar maak je van:
if($usergroups[$group] && $group != 6 && $group !=3 && $group !=4 )
(Dit zorgt er dus voor dat de 4de groep, de beheerders hier en 3 (super mods), niet getoond worden. Op deze manier kan je ook andere groepen uitsluiten)

Bij beheerder.php zoek je naar:
if($user['displaygroup'] == '6' || $user['usergroup'] == '6')
{
$usergroups[6]['user_list'][$user['uid']] = $user;
}
En dat mag je gewoon verwijderen. (Dat zorgt ervoor dat de moderators niet meer getoond worden.)
en:
if($usergroups[$group] && $group != 6)

En daar maak je van:
if($usergroups[$group] && $group != 6 && $group !=3 )

Bij supermoderator.php zoek je naar:
if($usergroups[$group] && $group != 6)

En daar maak je van:
if($usergroups[$group] && $group != 6 && $group !=4 )
(Dit zorgt er dus voor dat de 4de groep, de beheerders hier , niet getoond worden. Op deze manier kan je ook andere groepen uitsluiten)

en:
if($user['displaygroup'] == '6' || $user['usergroup'] == '6')
{
$usergroups[6]['user_list'][$user['uid']] = $user;
}
En dat mag je gewoon verwijderen.

Hopelijk is het een beetje duidelijk, anders post ik de bestandjes zelf wel, maar zo zie je ook de structuur die erachter zit ook een beetje. Als je dan ook andere groepen zou gebruiken die zichbaar zijn daar kan je makkelijk zelf de aanpassingen doen. (Als je dus VIP-groepen zichtbaar hebt op de showteam pagina, moet je daarvan het id ook uitsluiten bv.)

Op deze manier blijft dus de huidige showteam-pagina bestaan, is ook automatisch de lay-out in orde ...
(Als je echt veel groepen zou hebben, zou je het ook kunnen herschrijven dat je een id meegeeft aan 1 bestand en daarmee een groep oproept.)
Alles werkt zoals ik wil, maar bij moderator.php een klein foutje.
Als ik bij toon forum team kijk zie ik dus, beheerder, moderator, staf. maar als ik dan die code gebruik die jij aangeeft dan krijg ik op moderator.php de melding geen teamleden die kunnen worden weergeven, terwijl ze voor de rest wel overal werken hoe kan dit???

En ik wil nog een link erbij maken die niet bij het forumteam staan, gaat om donateurs

Hoe kan ik deze maken dat men alleen dan de donateurs zien de groep heeft als cijfer 10
Hey

En heb je ook moderators of enkel SuperModerators? (Want je gebruikt andere benamingen dan de standaard, dus wat juist staf of moderator bij jou als groep inhoud (en of die gid dan overeen komen) weet ik zo niet, dat zal je zelf moeten zien.
Maar het stukje dat je altijd mocht verwijderen toont gewoon groep 6 = moderators, het stukje waar je iets bij moest toevoegen telkens toont al de andere groepen.)

Donateurs kan je zichtbaar maken door dit te verwijderen:
if($user['displaygroup'] == '6' || $user['usergroup'] == '6')
{
$usergroups[6]['user_list'][$user['uid']] = $user;
}

en zoek naar en voeg toe:
if($usergroups[$group] && $group != 6 && $group ==10)

In showteam.php zoekt u naar diezelfde regel en voegt u daar: && $group !=10
Dit zorgt ervoor dat deze groep niet op uw showteampagina wordt weergeven, maar wel bij donator.php (Moet u tevens ook toevoegen bij moderator, staff & beheerder)

Op uw beheerdersCS => groepen kiest u de groep donators en in het tablad algemeen kiest u voor: 'Deze groep pagina Forumteam weergeven'
Ik heb gewoon moderators,

Ik heb de moderators gewoon zo gelaten, en de super mods heb ik de naam alleen veranderd naar staf en beheerders is gewoon admin..

Maar gedeelte met dat donatie krijg ik ook niet, overal is het goed alleen krijg ik bij showteam.php de donateurs niet weg
Ik heb bij showteam.php de code aangepast en ziet er nu zo uit.

if($usergroups[$group])// && $group != 6 && $group !=10)

Maar helaas blijft de groep donateurs zichtbaar, ook heb ik nog altijd de leden van de groep moderators niet zichtbaar SadSadSad
Nou heb dus de moderator pagina nu zoals het moet heb de code moeten aanpassen naar:

if($usergroups[$group])// && $group != 0 && $group !=10)

Nu alleen nog de donateurs weg krijgen uit de showteam.php pagina
Heb je die 2 "//" daar ook staan? Want die moeten echt weg hoor.
if($usergroups[$group] && $group != 6)
moet gewoon
if($usergroups[$group] && $group != 6 && $group !=10)
worden.
Pages: 1 2