MyBB Community Forums

Full Version: Dutch translation [Nederlandse vertaling] voor MyBB 1.6
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Ik probeer zojuist om de Nederlandse vertaling te installeren. Maar nu krijg ik als ik de files heb geïnstalleerd en de taal voor de admin via het control panel op Nederlands wil zetten de foutboodschap dat de script file "/inc/languages/dutch/admin/style_editorthemes_lang.php" niet bestaat. Ik heb even gekeken en hij zit inderdaad ook niet in de zip file die ik heb gedownload, en in het Engelse gedeelte bestaat deze inderdaad wel.

Wat zou er fout gegaan zijn?

Groet,

Ad Bakker
Is dat niet van een plugin? (Want standaard is dat bestand niet terug te vinden)
Maar een oplossing: gewoon het engels bestand kopiëren in de map /dutch/admin/
Je kan het dan zelf vertalen indien je wil of anders eens kijken bij de plugin of er een vertaling voor bestaat.
(2011-06-10, 09:05 PM)koenwi Wrote: [ -> ]Is dat niet van een plugin?

Nee, ik krijg die boodschap als ik de taal van de admin op Nederlands gezet heb, en de veranderingen wil opslaan.

EDIT 1
Sterker nog, het blijkt dat nu ik als admin wil inloggen dat dit door deze boodschap geblokkeerd wordt. Ik kan er dus als admin niet meer in. Ik ga de correponderende Engelse file daar maar zetten, dan is het misschien provisorisch op te lossen.

EDIT 2
Dat was inderdaad de oplossing. Dat php-script kan ik zelf dan wel oplossen. Had daarna overigens hetzelfde met de WYSIWYG editor die ik ingeschakeld heb. Zelfde oplossing werkte ook weer.

EDIT 3
Ik kom er nu achter dat de WYSIWYG editor de schuldige was. Ik ga nu maar kijken hoe ik dat wat gestructureerder kan oplossen

Excuses voor de verwarring!!!!

Groet,
Ad Bakker
Wat mij opvalt is dat sommige woorden/zinnen meerdere keren voorbij komen in verschillende bestanden. Is het niet veel makkelijker om hetzelfde woord in een general.lang.php (ofzoiets) te zetten?
Hoi,

Ik heb het user_users.lang.php bestand aangepast zodat er bij de inline-user-moderation ook met tekst gevulde opties verschijnen.

Ik zal proberen hem nu te uploaden, geen idee of dat werkt. Net een dag of twee bezig met MyBB. Succes met gebruiken. Alle credits gaan natuurlijk nog steeds naar Tom Huls (Tochjo).

Groetjes Colin
Heeft iemand een vertaling voor 1.6.8? IK ben te lui om het zelf te doen.
Op http://mybboard.nl is er een versie te vinden. Bij 'download' is er ook een losse vertaling.
We hopen deze ook hier bij op de lijst met vertalingen te krijgen indien er geen update meer zou volgen, maar we wachten nog op een reactie van Tochjo om te kijken wat hij verder gaat doen. Smile
Ik ben bloednieuw op dit forum. Zojuist MyBB gedownload. Op één na werkt geen enkel link naar het Nederlands taalbestand. Wel werkt die in de reactie hierboven (dus van http://mybboard.nl).
Verder valt me op dat de download van het taalbestand exact dezelfde naam heeft als de download van MyBB zelf. Ik had bijna MyBB overschreven.
Handiger is een naam als mybb_1608_nl.zip.

Ik ben benieuwd hoe dit forum werkt. Ik ga het installeren voor een groep die een forum gaat beheren over de eerste wereldoorlog, die in 2014 100 jaar geleden gestart is.
Ook hier een newbie in myBB. Ik heb via Versio en installatron een myBB installatie (1.6.8) inclusief NL vertaling. Als ik de instelling op activation email zet krijg ik een leeg mailtje in het NL. Engels werkt wel . Is dat een issue met de vertaling of met de specifieke Installatron installatie van Versio ?

Dank u Smile
Die issue is al langer bekend, echter het heeft blijkbaar geen prio voor mybb. Dan dus idd je beheerderscs op engels laten staan en je weet zeker dat alles werkt
Pages: 1 2 3