MyBB Community Forums

Full Version: een vraagje over nl taal module
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
ik heb hem geinstalleerd en alles werkt maar ik was mijn forum begonnen in het engels.

ik heb nu een moderator die engels spreekt en ik wil zelf de nederlandse vertaling gaan bijhouden kan dat dan en moet ik dan alle forums zelf vertalen en wat gebeurt er met de engelse forum namen blijven die wel bestaan?

alvast bedankt,
amro

www.promarketingeducation.com
Een Nederlands gedeelte en een Egels gedeelte kan ook. Enkel kan je geen twee vertalingen standaard gebruiken. Je kan ze wel installeren en je gebruikers laten kiezen welke vertaling zij willen gebruiken.
ek verstaan engels maar nederlands nie baie goed nie Smile
Als je een Engelse moderator hebt, neem ik aan dat er op het forum door de leden ook Engels gesproken zal worden. In zo'n geval is het waarschijnlijk het handigst om namen van forums in het Engels te houden. Het is namelijk niet mogelijk om gebruikers die kiezen voor het gebruik van het Engelse taalpakket en gebruikers die kiezen voor het Nederlandse taalpakket een andere forumnaam te laten zien.
dus dan krijg je engels en nederlands threads door elkaar bedoel je
Dat bedoel ik, ja. Elke gebruiker kan in zijn GebruikersCS een taalvoorkeur opgeven en kiezen uit de geïnstalleerde taalpakketten, maar deze passen slechts de standaardteksten en -afbeeldingen aan. Het heeft geen enkele invloed op de taal waarin gebruikers berichten plaatsen. Als een Nederlander een Nederlandse discussie plaatst, dan zal een Engelsman, hoewel deze waarschijnlijk heeft gekozen voor English als taalvoorkeur in zijn GebruikersCS, gewoon de Nederlandse discussie zien Smile
is dat niet op te lossen?
bijvoorbeeld door in de taalmodules een optie toe te voegen
dat members/bezoekers eenmaal op hun flaggetje klikken en dan altijd de nederlandse of engelse threads en posts zien.

anders is het dus eigenlijk niet mogelijk om je forum in meerdere talen te hebben want het is dan
niet echt effectief toch.

ja ik wil niets afkraken hoor. Ik denk uit het standpunt van een bezoeker
Standaard niet. Maar alles kan! Als je wat PHP codes maakt zodat forums met de waarde ned(in een nieuw te maken veld Wink) enkel getoond worden aan Nederlandse gebruikers.

EDIT: Je kan natuurlijk ook een vertaler maken.Wink
Dan kan je het beter zo laten.. met die vertalers ben je nog minder dan niets.
destroyer Wrote:Dan kan je het beter zo laten.. met die vertalers ben je nog minder dan niets.

Vind ik ook maar ja. Ik zei toch ook:
Paretje Wrote:Standaard niet. Maar alles kan! Als je wat PHP codes maakt zodat forums met de waarde ned(in een nieuw te maken veld Wink) enkel getoond worden aan Nederlandse gebruikers.

Overigens is er standaard nog een optie: Je veerdeeld je gebruikers in groepen: Nederlandse groep ziet Nederlandse foras en omgekeerd.
Pages: 1 2