MyBB Community Forums

Full Version: Tekst wordt afgekapt bij trema's leestekens, etc.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Iemand die weet hoe je kunt voorkomen dat tekst wordt afgekapt indien je een leesteken gebruikt? De ë bijvoorbeeld? Op mijn board wordt de tekst vlak voor een ë afgekapt. (geldt voor alle leestekens trouwens)
Een voorbeeld? (link)
Na een paar uurtjes spitten en zoeken ben ik er achter.

In /inc/languages/dutch.php staat onderstaande regel:

$langinfo['charset'] = "iso-8859-1";

Deze heb ik vervangen door:

$langinfo['charset'] = "UTF-8";

En nu werkt alles als een zonnetje. Vind het toch typisch, en snap het niet helemaal, maar het werkt nu wel.
Bij mij staat het op iso-8859-1 en het werkt ook.
Dan ben ik het even kwijt... Ik zag ook in de moderatie-opties een ? staan, bij een leesteken. Terwijl de posts nu wel goed werken. Zal mss met de database definitie v.d. tabellen te maken hebben?
spritje Wrote:Na een paar uurtjes spitten en zoeken ben ik er achter.

In /inc/languages/dutch.php staat onderstaande regel:

$langinfo['charset'] = "iso-8859-1";

Deze heb ik vervangen door:

$langinfo['charset'] = "UTF-8";

En nu werkt alles als een zonnetje. Vind het toch typisch, en snap het niet helemaal, maar het werkt nu wel.

Heb hier ook problemen mee en weet niet hoe ik het kan oplossen. Heb het nu weer staan op UTF-8 dan leest hij wel de leestekens maar zet ik hem op iso-8859-1 dan leest hij dat niet.Wel zijn dan de vraagtekens weg bij het registreren. Heb nu wel een boel vraagtekens met deze versie maar kan dus wel berichten plaatsen met leestekens. Draai met het board geheel in het Nederlands. Als ik het op Engels zet dan werkt het goed Bij registreren kan je zien wat er fout gaat, daar staan allemaal vraagtekens in firefox bij explorer hokjes.
Hoe kan ik dit oplossen?.

Draai met mybb 1.2.12 Databaseversie:MySQL 5.0.24
Test forum zie link:test forum
Hoi destroyer,

Heb dat al vaak gelezen die link die je mij gaf. Heb het ook uitgevoerd op mijn test forum maar het blijft het zelfde. Als ik de vraagtekens weg heb iso-8859-1 dan kan ik geen (é) meer plaatsen en zet ik de vraagtekens weer terug UTF-8 dan laat hij wel (é) dat zien. Ook heb ik de komma in een punt veranderd en andersom maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik zal ongetwijfeld wat over het hoofd zien maar ik zou het nog niet weten wat. Ik snap niet waar het fout gaat. Als ik die link van je leest dan lijkt het zo invoudig maar ik krijg het niet voor elkaar.
Wat kan ik nog doen?
Heb je ook dat bestand geprobeerd dat daar gepost werd? Ik geloof dat er met de nieuwe versie een probleem was.
Hoi destroyer,

Bedankt weer even voor het meedenken.

Dat kan ik ook nog even proberen. Ik draai gelukkig met een testboard dus alles proberen kan geen kwaad. Als ik dan weet dat het goed is dan zet ik het op mijn andere board. Je hoort weer van mij of het wat uitmaakt.
Pages: 1 2