MyBB Community Forums

Full Version: Dutch translation [Nederlandse vertaling] voor MyBB 1.6
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Nederlandse taalpakket voor MyBB
Dutch language pack for MyBB

Laatst bijgewerkt: 3 augustus 2010, versie 1600a voor MyBB 1.6

Deze discussie bevat de laatst beschikbare informatie over het Nederlandse taalpakket voor MyBB.


Wat?
MyBB is, dankzij de hulp van vele vrijwilligers, beschikbaar in een keur aan verschillende talen. Ook de Nederlandse taal is beschikbaar: u kunt zo uw exemplaar van MyBB geheel weergeven in de Nederlandse taal. Voor bezoekers van uw discussiebord, die wellicht de Engelse taal niet altijd goed beheersen, kan dit een drempel voor het gebruik van uw discussiebord wegnemen.


Wie?
De Nederlandse vertaling wordt gemaakt door Tochjo. Als u op- of aanmerkingen heeft, dan kunt u uw reactie hier in deze discussie achterlaten of hem een persoonlijk bericht sturen.


Waar en hoe?
U kunt het Nederlandse taalpakket voor MyBB 1.6 hier downloaden:
[Image: zip.gif] mybb_lang_dutch_1600a.zip

Gebruikt u nog een oudere versie van MyBB, dan kunt u hier het taalpakket voor MyBB 1.4 downloaden:[attachment=19106]

Wanneer u het bestand heeft gedownload, zult u het moeten uitpakken om de inhoud te kunnen bekijken. De laatste versies van Windows bevatten een ingebouwd hulpprogramma om dit te doen. Mocht u dit niet hebben, dan kunt u een programma als 7-Zip gebruiken.


En dan?
U moet de bestanden in het archiefbestand uploaden naar de server en wel naar de juiste locatie. Waarschijnlijk spreekt dit vanzelf, maar er is een klein leesmijbestand toegevoegd met de noodzakelijke informatie.


En toch...
Hoewel u verder niets meer hoeft te doen, bestaat er de kans dat u uw mening wilt geven, fouten wilt doorgeven of over iets anders contact wilt opnemen met de vertalers. Dat kan. Deze discussie is bedoeld om uw opmerkingen, fouten, suggesties en klachten in te plaatsen. Laat ons weten wat u kwijt wilt: met uw hulp maken wij zo mogelijk een nog betere vertaling!


Tom Huls
Nederlandse vertaler
Medewerker van MyBB
Tom, allereerst m'n complimenten voor de perfecte vertalingen, nu ook weer in de nieuwe versie 1.6. Ik maak er wederom met veel plezier gebruik van.

Ik heb echter ook een foutje ontdekt; misschien wil je dat aanpassen.

Als je in de beheerdersCS een gebruiker wilt bewerken bij "instellingen" zie je dat achter het vierde hokje onder "berichten en mededelingen" geen tekst staat.
Dat komt omdat de regel $l['recieve_pms_from_buddy'] = "Only receive private messages from buddy list"; in tegenstelling tot de Engelse versie niet in de "Dutch" variant van user_users.lang.php staat.

Ik heb er zelf $l['recieve_pms_from_buddy'] = "Ontvang alleen prive-berichten van leden van de buddy-lijst"; van gemaakt en de regel toegevoegd in de vertaling.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Ger


Misschien beter om daar "die in mijn buddy-lijst staan" van te maken?
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb net het forum geinstalleerd en het nl taalpakket erbij, maar hoe kan ik het admin paneel nu in het nl krijgen.
Kom namelijk met mijn engels niet heel erg ver.

Alvast vriendelijk bedankt
@Syl: Als je het nog niet zou gevonden hebben:
Gewoon naar je AdminCP gaan => Configuration => Control Panel Preferences (Global). (Staat onderaan)
Hier kun je dan kiezen voor nederlands.

Vervolgens kan je ook nog bij Instellingen => Algemeen => 'Standaard taal' op nederlands zetten, dan is ook het forum zelf in het Nederlands.

Kan het trouwens toevallig zijn dat 'User Pruning' bij instelling niet vertaald is?
Dat is inderdaad het geval. Het vertalen van de instellingen gaat anders dan het vertalen van de overige onderdelen en ik ben simpelweg vergeten dit ook te vertalen. Zal bij een volgende versie, die hopelijk spoedig volgt, zijn rechtgezet.
Allereerst bedankt voor de nieuwe vertaling uiteraard.

Wat me opvalt is dat de zoek knop voor het zoeken van je prive berichten erg groot is in vergelijking met de engelse versie. Dit omdat in de engelse versie staat "Search PMs" en in de NL versie "Persoonlijke berichten doorzoeken" (een stuk langer). Kan dit niet beter worden "Doorzoek PBs", "Zoek PBs" of iets dergelijks? Want de tabel wordt nu helemaal uit elkaar gedrukt, zie screenshots:

ENGELS
[attachment=19656]

NL
[attachment=19655]
Nog een foutje dat is opgevallen:
Bij 'gebruikers en groepen' blijft de inline moderation leeg en 'naar gebruikers zoeken' (menu) werkt niet (correct) met het Nederlandse taalpakket.
inderdaad koenwi , ik moet naar engels veranderen om leden te kunnen zoeken
Omdat er geen vertaling voor 1.6.1 (en inmiddels 1.6.2) was heb ik dit pakket geupdate. Attached is het .zip bestand met geupdate files. Het tweede .zip bestand bevat alleen de veranderde bestanden.

Ik ben bezig met een meer informelere vertaling, deze vertaling is an sich prima maar in mijn opzicht soms te officieel of doortastend (de meeste forumbezoekers kennen het woord "thread" immers)

De vertaling heeft code 1601 die wordt gebruikt in zowel MyBB 1.6.1 als 1.6.2
Pages: 1 2 3