MyBB Community Forums

Full Version: Dutch translation [Nederlandse vertaling] voor MyBB 1.4
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
(2008-10-07, 02:38 PM)knol Wrote: [ -> ]In de admin zelf moet je ergens in de configuration zoeken naar: Control Panel Preferences (Global), daar kun je de taal veranderen naar nederlands. Op je andere vraag weet ik even geen antwoord...

Bedankt ! Zoals het spreekwoord zegt: "haast en spoed is zelden goed"... Maar de hete adem in mijn nek om het nieuwe forum online te krijgen en het voor mezelf wat werkbaar te maken hebben er natuurlijk voor gezorgd dat ik niet alles heb kunnen uitvlooien...
(2008-10-08, 02:05 PM)bombo Wrote: [ -> ]het merge systeem werkt nog niet met mybb 1.4 je zult eerst 1.2 moeten instaleeren dan merge en dan upgraden naar 1.4. anders krijg je die foutmelding

Jammer, maar na het het configureren zie ik dat echt niet meer zitten...
Bedankt voor het antwoord !
er is een merge systeem voor 1.4 maar die is alleen voor te testen want hij is niet geheel fout loos
Wanneer komt de nieuwe update van het taalpakket?
Taalpakket bijgewerkt naar versie 1404a, in het bijzonder geschikt voor MyBB 1.4.4. Alle bovenstaande correcties (zoals op 'momenteen' en showthread.lang.php) zijn meegenomen. Hopelijk klopt nu zelfs de codering in één keer Wink
Bedankt! Het zal in ieder geval ook al veel problemen moeten oplossen zoals hier beschreven, waar foutmeldingen niet aanwezig/duidelijk waren.
Ik heb inmiddels deze morgen het Nederlands taalpakket in mijn geval al manueel geupdate/aangepast Smile
Tsja, zo'n update als van 1.4.3 naar 1.4.4 kwam voor alle vertalers erg onverwacht. Begrijpelijk natuurlijk, want een veiligheidsupdate wil je zo snel mogelijk de deur uit doen, maar dan lopen de vertalingen altijd wel een paar dagen achter. In mijn geval duurt het dan vaak tot het weekend voor ik de tijd heb een nieuwe versie uit te brengen Smile
er zit een foutje in het taal bestand member.lang.php, op lijn 92 ($l['hide_email'] = "Andere leden mogen mij e-mailberichten sturen"Wink terwijl het verbergen moet zijn dus het moet "Andere leden mogen mij geen e-mailberichten sturen" zijn
In het admin taalgedeelte zit ook een fout:
in admin/global.lang.php lijn 58
$l['controls'] = ""; is leeg terwijl het wel ingevult in in het engelse gedeelte
$l['controls'] = "Controls";
Dat is bewust zo gedaan. Een vertaling daar leek me niet nodig, aangezien de betreffende kolom knoppen bevat die wel voor zich spreken Smile
ja maar als je de Weergavecriteria aanpast kan je het blok niet slepen omdat er niks opstaat, voor de kolom heb ik het niet nodig maar had het wel daar nodig. Toungue
Pages: 1 2 3 4 5