MyBB Community Forums

Full Version: Dutch translation [Nederlandse vertaling] voor MyBB 1.4
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
Nederlandse taalpakket voor MyBB
Dutch language pack for MyBB

Laatst bijgewerkt: 15 april 2010, versie 1412a voor MyBB 1.4

Deze discussie bevat de laatst beschikbare informatie over het Nederlandse taalpakket voor MyBB.


Wat?
MyBB is, dankzij de hulp van vele vrijwilligers, beschikbaar in een keur aan verschillende talen. Ook de Nederlandse taal is beschikbaar: u kunt zo uw exemplaar van MyBB geheel weergeven in de Nederlandse taal. Voor bezoekers van uw discussiebord, die wellicht de Engelse taal niet altijd goed beheersen, kan dit een drempel voor het gebruik van uw discussiebord wegnemen.


Wie?
De Nederlandse vertaling wordt gemaakt door Tochjo. Als u op- of aanmerkingen heeft, dan kunt u uw reactie hier in deze discussie achterlaten of hem een persoonlijk bericht sturen.


Waar en hoe?
U kunt het Nederlandse taalpakket voor MyBB 1.4 hier downloaden:[attachment=19105]

Gebruikt u nog een oudere versie van MyBB, dan kunt u hier het taalpakket voor MyBB 1.2 downloaden:
[Image: zip.gif] mybb_dutch_lang_4005a.zip (voor MyBB 1.2)

Wanneer u het bestand heeft gedownload, zult u het moeten uitpakken om de inhoud te kunnen bekijken. De laatste versies van Windows bevatten een ingebouwd hulpprogramma om dit te doen. Mocht u dit niet hebben, dan kunt u een programma als 7-Zip gebruiken.


En dan?
In het eerdergenoemde leesmijbestand vindt u alle informatie die u nodig heeft om het u en de leden van uw discussiebord zo gemakkelijk mogelijk te maken de Nederlandse vertaling te gebruiken. Zodra u dit eenmaal gedaan heeft en de Nederlandse vertaling eenmaal aan uw exemplaar van MyBB is verbonden, hoeft u niets meer te doen.


En toch...
Hoewel u verder niets meer hoeft te doen, bestaat er de kans dat u uw mening wilt geven, fouten wilt doorgeven of over iets anders contact wilt opnemen met de vertalers. Dat kan. Deze discussie is bedoeld om uw opmerkingen, fouten, suggesties en klachten in te plaatsen. Laat ons weten wat u kwijt wilt: met uw hulp maken wij zo mogelijk een nog betere vertaling!


Tom Huls
Nederlandse vertaler
Medewerker van MyBulletinBoard
Hmmm, een klein probeelmpje met het gebruik van de HTML entities:
[attachment=10695]
Ik heb een nieuwe versie van het taalpakket gemaakt. Deze is te downloaden vanaf de downloadpagina en ook hierboven in het eerste bericht in deze discussie. Hopelijk is het probleem daarmee verholpen, Paretje.
Met die update is er nog altijd een probleem, namelijk dat je nu ??n krijgt, in plaats van één. Dit komt omdat de inc/language/dutch/datahandler_post.lang.php op een ISO codering staat. Ik heb dit veranderd naar UTF-8 en nu is er geen enkel probleem meer. Bij UTF-8 moeten alle taal-bestanden ook UTF-8 zijn Wink
Verdorie. Ik had gehoopt dat dat automagisch goed zou gaan, maar helaas blijkt het tegendeel waar te zijn. Dan volgt er morgen een nieuwe versie van het taalpakket Smile
Ik heb een klein typefoutje in de vertaling gevonden.

Op de 'geen toegang pagina' staat "U bent momenteen aangemeld als...".
Even alvast voor de officiële versie uitkomt, dit bestand moet in inc/languages/dutch. Er zit een nieuw stukje in waar wordt uitgelegd dat de letters hoofdletter ongevoelig zijn als een nieuw lid zich wil aanmelden.
Hallo allemaal,

ongeduldig als ik ben wil ik met het forum zo vlug mogelijk van start gaan.
Vraag: is het admin-gedeelte bij het installeren van de language-pack "nederlands" ook in het nederlands ?
In het gebruikersgedeelte staat alles in het Nederlands, maar het admin gedeelte blijft in het Engels.

Verder heb ik de Merge System Wizard opgeladen naar het forum om het "oude" phpBB forum te importeren in myBB.
De map convert staat in de root van het forum en genereert de volgende melding: "MyBB needs to be installed before you can convert."

Wat doe ik verkeerd ?

Bedankt voor de hulp aan een onder druk gezette webmaster...

Grt

Lambert
In de admin zelf moet je ergens in de configuration zoeken naar: Control Panel Preferences (Global), daar kun je de taal veranderen naar nederlands. Op je andere vraag weet ik even geen antwoord...
het merge systeem werkt nog niet met mybb 1.4 je zult eerst 1.2 moeten instaleeren dan merge en dan upgraden naar 1.4. anders krijg je die foutmelding
Pages: 1 2 3 4 5