MyBB Community Forums

Full Version: Dutch translation [Nederlandse vertaling]
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6
Wat betreft probleem 1 en 2: ik heb zojuist wat onderzocht en ik hoop dat het probleem te verhelpen valt met de bijgevoegde versie van het bestand dutch.php. Zou je dat kunnen downloaden en in de map /inc/languages plaatsen om te kijken of het probleem daarmee verholpen is? Daar hoort al een dutch.php te staan, overschrijf die oude versie met deze nieuwe.

Wat betreft probleem 3: de data en tijden die MyBB weergeeft, worden verkregen als resultaat van een PHP-functie in de code. Deze code geeft altijd Engelstalige uitvoer en daar kan ik als vertaler niet met taalbestanden iets aan veranderen. Wel kan ik de ontwikkelaars erop attent maken dat dit probleem speelt; ik meen dat het wel mogelijk is om de code zo aan te passen dat de uitvoer in een andere taal dan het Engels is. Dat roept natuurlijk de vraag op waarom deze code niet al gebruikt wordt: misschien ligt het toch wat ingewikkelder dan ik denk. In ieder geval zal ik erachteraan gaan Smile
Bedankt die twee problemen zijn inderdaad opgelost.
Maar ik heb nog een ander probleem, ook dit probleem wordt in de standaard versie niet goed weergegeven.
De warningtypeafbeelding wordt in de standaardversie (4a) niet in het engels weergegeven. In mijn andere theme gebeurd dat wel (4b).

Tevens mis ik in de persoonlijke berichten de vertaling van NO SUBJECT (5).
spinning Wrote:Tevens mis ik in de persoonlijke berichten de vertaling van NO SUBJECT (5).

Dat is hardcoded [./inc/datahandlers/pm.php] ;
		// No subject, apply the default [no subject]
		if(!$subject)
		{
			$subject = "[no subject]";
		}
spinning Wrote:De warningtypeafbeelding wordt in de standaardversie (4a) niet in het engels weergegeven. In mijn andere theme gebeurd dat wel (4b).
Ik denk dat dit komt omdat MyBB in het eerste geval zoekt naar de Nederlandse versie van de afbeelding 'Warn', maar die niet kan vinden. Daarom wordt de Engelse versie getoond, onder het motto 'beter iets dan niets'. In het bijzonder denk ik dat de afbeelding met de Nederlandstalige tekst wel in de map http://www.ikf-forum.eu/images/dutch/ voorkomt, maar niet in de map http://www.ikf-forum.eu/images/Webmaster/dutch/. Als dit inderdaad zo is, kopieer dan even de afbeelding daarheen en het probleem zou verholpen moeten zijn Smile

Quote:Tevens mis ik in de persoonlijke berichten de vertaling van NO SUBJECT (5).
Zoals LeX- al zei staat die tekst niet in een taalbestand, maar is deze direct in de code verwerkt. Dat zou een fout kunnen zijn, maar wordt door de ontwikkelaars waarschijnlijk gezien als een beperking. Als een gebruiker bij het versturen van een persoonlijk bericht geen onderwerp opgeeft, wordt door MyBB het onderwerp [no subject] ingevuld, en dat als onderwerp opgeslagen in de database. De ontvanger van het bericht ziet dan de tekst [no subject] als onderwerp, ongeacht welke taalkeuze hij heeft gemaakt.

Ik kan me voorstellen dat dit gewijzigd wordt zodat de tekst [no subject] in de taal van de gebruiker die het persoonlijk bericht verstuurt in de database wordt opgeslagen. Maar dit heeft tot gevolg dat, als de ontvanger die taal helemaal niet spreekt, hij een onderwerp krijgt in een taal die hij niet kan lezen. Dat is dus geen ideale oplossing. Helemaal mooi zou zijn dat op de een of andere manier 'herkend wordt' dat er geen onderwerp is ingevuld wanneer een gebruiker zijn Postvak IN laadt, waarna in zijn gekozen taal [no subject] verschijnt. Maar dat lijkt me een hoop gedoe voor zo'n miniem iets Wink

Ik hoop dat het probleem duidelijk is geworden. Ondanks de bezwaren zal ik het toch voorleggen aan de ontwikkelaars, misschien zie ik iets over het hoofd of hebben zij een creatieve oplossing Wink
Bedankt inderdaad deze afbeelding stond niet in de map.
Vond het wel vreemd, waarom ik in één keer in de ene theme het wel had en in de andere niet omdat hij niet in het Dutchvertalingscript zat.
Waarschijnlijk zat hij dus in het fws-script.
Weet één van jullie of er ook vertalingen bestaan van de volgende mods

tubegallery
downloadsection

vertalling in het nederlands - duits - pools
Van de Tube Video Gallery Plugin zijn geen vertalingen beschikbaar in het Duits en Pools; ik heb zojuist deze invoegtoepassing in het Nederlands vertaald (al viel daar weinig aan te vertalen) en het taalbestand als bijlage bijgevoegd.

Van de Game Section-invoegtoepassing zijn vertalingen in het Nederlands en Duits beschikbaar: klik op de link in de vorige zin en zie het stuk onder 'Translations'. Een Poolse versie is niet beschikbaar.

Van de Downloads Section-invoegtoepassing zijn vertalingen in het Duits en Pools beschikbaar: klik op de link in de vorige zin en zie het vakje 'Language Packs'. Ik heb zojuist deze invoegtoepassing in het Nederlands vertaald en de taalbestanden als bijlage bijgevoegd.
Ik heb parretje gevraagd of hij interesse heeft in een Poolse vertaling, dat wil ik dan wel laten doen.

Tochjo Wrote:Van de Tube Video Gallery Plugin zijn geen vertalingen beschikbaar in het Duits en Pools; ik heb zojuist deze invoegtoepassing in het Nederlands vertaald (al viel daar weinig aan te vertalen) en het taalbestand als bijlage bijgevoegd.

Van de Game Section-invoegtoepassing zijn vertalingen in het Nederlands en Duits beschikbaar: klik op de link in de vorige zin en zie het stuk onder 'Translations'. Een Poolse versie is niet beschikbaar.

Van de Downloads Section-invoegtoepassing zijn vertalingen in het Duits en Pools beschikbaar: klik op de link in de vorige zin en zie het vakje 'Language Packs'. Ik heb zojuist deze invoegtoepassing in het Nederlands vertaald en de taalbestanden als bijlage bijgevoegd.
Natuurlijk, spinning Wink
Hi ,

I don't understand german, sorry Sad

But i wanted to install this language for german members on my board.

Install was fine because, i found an english help in this pack.

Thanks for your work Smile.
Pages: 1 2 3 4 5 6